آمادگی حوثی های یمن برای حمله به ۹ هدف در عربستان و امارات

© REUTERS / Khaled Abdullahآمادگی حوثی های یمن برای حمله به ۹ هدف در عربستان و امارات
آمادگی حوثی های یمن برای حمله به ۹ هدف در عربستان و امارات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه از حمله به شش هدف در عربستان و امارات متحده خبر داد.
 انفجار در رژه نظامی در جنوب یمن؛ مقامات یمنی حوثی‌ها را مقصر دانست - اسپوتنیک افغانستان
انفجار در رژه نظامی در جنوب یمن؛ مقامات یمنی حوثی‌ها را مقصر دانست

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا به استناد از المسیره، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی با بیان اینکه تا توقف حمله های دشمن و لغو محاصره یمن به تقویت قدرت دفاعی خود ادامه می دهیم، به آمادگی نیروهای یمنی برای حمله به مواضع مهم و حساس در عربستان و امارات هشدار دارد.

سریع گفت: نیروهای مسلح یمن به تقویت قدرت دفاعی خود برای آزادسازی همه مناطق کشور و تامین امنیت آن و نیز توقف حملات دشمن و لغو محاصره ادامه می دهند.

وی، با بیان اینکه معادلات نظامی جدید مبتنی بر راهبرد حملات غیرقابل پیش بینی به دشمن است به نحوی که گفته دشمن در خصوص زمان و مکان حمله غافلگیر شود  گفت: ما همچنان به آتش بس در برابر کسانی قصد عقب نشینی از جنگ دارند، پایبند هستیم.

سریع ادامه داد، که نیروهای یمن به دنبال گسترش بانک اطلاعاتی خود برای هدف قرار دادن اهداف حساس و حیاتی کشورهای متجاوز به یمن هستند. این اهداف طبق اهمیت به  سه دسته تقسیم می شود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد، که ۹ هدف بسیار مهم و حساس در کشورهای متجاوز شناسایی شده که ۶ مورد از آن در عربستان و ۳ مورد در امارات است.

وی تاکید کرد که نیروهای یمنی به همه عملیات نظامی دشمن پاسخ می دهند و متناسب با هر عملیات، میزان و هدف  آن، مقابله به مثل می کنند. این نیروها به همه تحرکات دشمن که خطری برای یمن و مردم آن به شمار می رود، پاسخ می دهند.

سریع اعلام کرد، که ۱۹ ولایت در سال ۲۰۱۹ هدف حمله ائتلاف سعودی قرار گرفت. شمار حمله ها به ولایت ها بیش از ۶  هزار و ۵۳۴ مورد گزارش شده که تنها ۳ هزار و ۶۱۵ بار آن به ولایت صعده بوده است.

به گفته وی، ولایت حجه بیش از هزار و ۴۲۷ بار و صنعا بیش از ۴۲۴ بار هدف حمله جنگنده های ائتلاف سعودی قرار گرفت.

این مقام نظامی یمن گفت: نیروهای یمنی جلوی بیش از ۱۶۳ حمله، ۶۵۶ مورد پیشروی  و ۴۰۷ مورد تلاش نیروهای دشمن برای نفوذ به شهرها را گرفتند.

وی تصریح کرد، که نیروهای یمنی نیز یکهزار و ۶۸۶ بار علیه مواضع دشمن عملیات نظامی انجام دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: یگان های تک تیرانداز یمن ۱۶ هزار و ۶۴۳ بار علیه نیروهای دشمن عملیات انجام دادند. همچنین ۱۱۰ عملیات موشکی طی سال ۲۰۱۹ علیه مواضع دشمن انجام شده است.

به گفته وی، مراکز و تاسیسات نظامی دشمن در داخل و بیرون کشور مورد هدف حملات راکتی یمن قرار گرفت.

سریع  با بیان اینکه سال ۲۰۱۹، سال رونمایی از سامانه های موشکی بالستیک و پهپاد و سامانه های پدافند هوایی بود، گفت: نیروهای مسلح یمن قدرت کامل برای ساخت سامانه های موشکی پیشرفته را دارند.

به گفته سریع، امنیت و ثبات تنها در صورت توقف حملات و لغو محاصره یمن محقق خواهد شد.

این مقام یمنی با بیان اینکه قدرت هجومی پهپادهای یمنی ۴۰۰ درصد افزایش داشته گفت که سال ۲۰۱۹، ۲ هزار و ۴۲۶ عملیات پهپادی علیه مواضع دشمن انجام شده است.

یادآوری می کنیم، که حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در ماه حمل سال ۹۴ به یمن، نه تنها موجب کشته شدن هزار یمنی شده است، بلکه به خاطر محاصره و ویران شدن نظام بهداشتی این کشور توسط ائتلاف، انواع بیماری‌ها گسترش یافته و اوضاع بهداشتی در این کشور فقیر بدتر شده است.

 براساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در یمن به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

این در حالی است که یمنی ها بارها پیشنهاد گفت و گو و حل بحران یمن را مطرح کرده اند اما پاسخ مثبتی از طرف سعودی نگرفتند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала