جان باختن ۱۰خبرنگار در یک سال نشان دهنده کاهش خشونت در برابر خبرنگاران است

© کسراجان باختن ۱۰خبرنگار در یک سال نشان دهنده کاهش خشونت در برابر خبرنگاران است
جان باختن ۱۰خبرنگار در یک سال نشان دهنده کاهش خشونت در برابر خبرنگاران است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دادستانی کل افغانستان می گوید، که بررسی‌های این نهاد دربارۀ ۳۰ پروندۀ خشونت در برابر خبرنگاران به پایان رسیده‌است.
افغانستان سومین کشور خطرناک برای خبرنگاران  - اسپوتنیک افغانستان
افغانستان سومین کشور خطرناک برای خبرنگاران

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، فدراسیون خبرنگاران افغانستان، امروز (یک‌شنبه، ۸جدی/۲۹دسامبر) گزارش سال ۲۰۱۹اش را دربارۀ خشونت در برابر خبرنگاران نشر کرد.

در این گزارش هرچند آمده‌است، که ده خبرنگار درسال ۲۰۱۹ در افغانستان جان‌های شان را از دست داده‌اند، اما با آن‌هم خشونت در برابر خبرنگاران ۶۰ درصد کاهش یافته‌اند.

حجت‌الله مجددی، عضو فدراسیون خبرنگاران افغانستان در این باره گفت:- "۱۱۶مورد خشونت داریم که از این جمله ده مورد قتل است".

در همین حال، نصرت رحیمی سخن‌گوی وزارت داخله افغانستان، که در نشست ارایه گزارش فدراسیون خبرنگاران حضور داشت، گفت: برای بررسی پرونده‌های خشونت‌ در برابر خبرنگاران، کمیتۀ ویژه‌ ای در این وزارت ایجاد شده‌است.

او افزود، که تاکنون ۸۰ پروندۀ خشونت‌ در برابر خبرنگاران در این کمیته ثبت شده‌اند:- "۳۲قضیۀ این محول ادارۀ محترم دادستانی کل شده. از ۲۳ قضیه، ۲۳تن عاملان آن توسط نیروهای امنیتی در عملیات اوپراتیفی ازپا درآورده شده و کشته شده‌اند".

همزمان با این، دادستانی کل افغانستان می‌گوید، که بررسی‌های این نهاد دربارۀ ۳۰ پروندۀ خشونت در برابر خبرنگاران به پایان رسیده‌است.

آمارهای فدرارسیون خبرنگاران افغانستان نشان می‌دهند، که در هجده سال پسین، ۱۱۰ خبرنگار در مرکز و ولایت‌های کشور در رویدادهای گوناگون جان‌های شان را از دست داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала