وحید عمر: برقراری آتش بس بستگی به طالبان دارد

© Photo / Facebook.com/gmicafghanistanوحید عمر: برقراری آتش بس بستگی به طالبان دارد
وحید عمر:  برقراری آتش بس بستگی به طالبان دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان گفته است که پیش‌شرط اساسی آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی است و برقراری آن به گروه طالبان بستگی دارد.

به گزارش اسپوتنیک، وحید عمر مشاور ارشد ریاست جمهوری در امور روابط عامه و استراتژیک، در صفحه تویتراش نگاشته است که پس از توافق میان امریکا و طالبان و اعلام آتش‌بس از سوی این گروه، حکومت افغانستان هیأتی را برای مذاکره با طالبان، می‌فرستد.


در تویت مشاور ارشد ریاست جمهوری، آمده است که هیأت گفت‌وگوکننده‌ی حکومت افغانستان، کوچک و در عین حال، نماینده‌ی تمام اقشار افغانستان است.
این درحالیست که منابع نزدیک به طالبان تایید می‌کنند که ملا هبت الله آخوندزاده، رهبر این گروه روی برقراری آتش بس یک هفته‌یی به توافق رسیده است اما مشروط بر اینکه آتش بس پس از امضای توافقنامه بین امریکا و طالبان اجرا شود.
گفته می‌شود که گفتگوهای غیر مستقیم نیز بین امریکایی‌ها و طالبان جریان دارد و انتظار می‌رود که به زودی زمان و مکان امضای توافق‌نامه بین دو طرف روشن شود. با اعلام آتش بس، مذاکرات میان‌افغان‌ها نیز آغاز می‌شود. با این حال تا هنوز حکومت و سیاسیون کشور روی تشکیل هیات گفتگو کننده صلح به توافق نه رسیده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала