اردوغان میخواهد موفقیت پوتین در سوریه را در لیبیا تکرار نماید

© AFP 2023 / Bulent KilicТурецкие военные рядом с сирийской границей
Турецкие военные рядом с сирийской границей  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اردوغان آمادگی مداخله نظامی در امور لیبیا را می گردد و قصد دارد نیروهای خود را به طرابلس بفرستد.

به گزارش اسپوتنیک، حزب حاكم عدالت و توسعه ترکیه ممكن است طرح قانون کمک نظامی به مقامات لییبیا را به پارلمان تركیه مطرح نماید.
چنین به نظر می رسد که با توجه به حمله ارتش ملی لیبیا (LNA) به طرابلس به رهبری مارشال خلیفه حفتر ، موقعیت حکومت توافق ملی PNS به مراتب ضعیف شده است که در جریان چندین ماه ادامه دارد. با این حال ، در صورت کمک های نظامی ترکیه به حکومت توافق ملی ، اوضاع برای مقامات لیبیا که توسط جامعه بین المللی به رسمیت شناخته شده است ، بدتر می شود.

وعده اردوغان به پشتیبانی نظامی از لیبیا در صورت لزوم  - اسپوتنیک افغانستان
وعده اردوغان به پشتیبانی نظامی از لیبیا در صورت لزوم

حکومت توافق ملی كه در سال 2015 با حمایت شورای امنیت سازمان ملل ایجاد شده است ، بر لیبیا قدرت ندارد. حدود 90 درصد قلمرو این کشور توسط نیروهای حفتر کنترل می شود.

قابل ذکر است که کشور های زیاد بیشتر به ارتش ملی لیبیا علاقمندی دارند ، زیرا در بین نیروهای حکومت توافق ملی ، باندهای اسلامی از رادیکال ترین نوع آن در طرابلس فعالیت دارند.

 مارشال حفتر و ارتش او وارث سیستم سیاسی سکولار معمر قذافی هستند که نابودی آن توسط غرب سالهاست که کشور را به آشوب و کشتار فرو می برد. همین دلیل است که روسیه مرتباً متهم به کمک به حفتر می شود.

بیشتر قدرتهای اصلی منطقه و جهان در لیبیا منافع دارند ، اما تقریباً همه آنها موقعیتی نسبتاً محتاطانه 'در مورد نبرد' دارند و از اقدامات قاطع جلوگیری می کنند. دلیل این امر واضح است: وضعیت لیبیا از هر لحاظ بسیار دشواری می باشد.

ترکیه با صدای بلند و فعال از PNS دفاع می کند و اکنون کاملاً برای مداخله نظامی آماده می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала