حمدالله محب: ما نیازمند یک بحث مهم ملی برای صلح هستیم

© Photo / دفتر شورای امنیت افغانستان حمدالله محب: ما نیازمند یک بحث مهم ملی برای صلح هستیم
 حمدالله محب: ما نیازمند یک بحث مهم ملی برای صلح هستیم  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی رییس جمهور می گوید، علاوه بر اجماع ملی در داخل کشور ما برای صلح پایدار، همچنان نیازمند یک بحث مهم ملی هستیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، دفتر شورای امنیت ملی امروز دوشنبه (۹جدی) در یک خبرنامه گفته است که مشاور امنیت ملی با اعضای بنیاد صلح آمیز در رابطه به وضعیت جاری و روند صلح دیدار کرده است.

حمدالله محب، در این دیدار ضمن قدردانی از اعضای بنیاد صلح آمیز گفته است: "علاوه بر اجماع ملی در داخل کشور برای صلح پایدار، همچنان نیازمند یک بحث مهم ملی هستیم که تا به همه طرف‌های دخیل آگاهی لازم از صلح و مراحل مربوط به آن ارایه شود".

 حمدالله محب: بحران از طریق توافق بین‌الافغانی باید حل شود - اسپوتنیک افغانستان
حمدالله محب: بحران از طریق توافق بین‌الافغانی باید حل شود

او افزوده است که در کنار ایجاد اجماع ملی، بحث در مورد صلح افغانستان باید در سطح منطقه و جهان نیز اجماع ایجاد شود و با در نظر داشت تمام ابعاد خارجی آن اقدامات لازم صورت گیرد.

محب تاکید کرده: "صلح باید پایان تمام جنگ‌ها باشد، نه این‌که افغان‌ها به نام صلح از هم پاشیده شوند و دوباره پس از مدتی از آدرس و گروه های دیگری به این سلسله جنگ‌ها ادامه دهند".

پیش از این منابع گزارش داده بودند که شورای رهبری گروه طالبان در پاکستان با آتش بس موقت سراسری در افغانستان موافقت کرده است، اما دفتر سیاسی طالبان در قطر، موافقت بر سر هر نوع آتش بس را رد کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала