داعش در شمال افغانستان تقویت شده است

© AFP 2023 / Haidar Hamdani داعش در شمال افغانستان تقویت شده است
 داعش در شمال افغانستان تقویت شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه تروریستی داعش حمایت شماری از گروه های مسلح در شمال افغانستان را بدست آورده اند.

به گزارش اسپوتنیک، گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش)* موفق شده اند تا حمایت شماری از گروه های مسلح در شمال افغانستان را بدست آورند.

این موضوع را دومینیک استیل‌هارت، مدیر عملیات کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در مصاحبه با یکی از خبرگزاری «روسیه» بیان داشته است.

وی افزود: "در طول دو، سه سال گذشته در افغانستان، ما شاهد تقویت گروه هایی ترورستی هستیم که خود را حامی دولت اسلامی می دانند.

 هفت عضو گروه داعش در هرات بازداشت شدند - اسپوتنیک افغانستان
هفت عضو گروه داعش در هرات بازداشت شدند

من نمی توانم بگویم که تعداد این گروه ها زیاد است، اما اگر تعداد حملات در افغانستان که مسئولیتش را این سازمان بر عهده می گیرند نگاه کنید، می شود گفت که داعش در حال افزایش است".

استیل‌هارت، خاطرنشان كرد: " شدت درگیری در افغانستان طی دو سال گذشته به طور جدی افزایش یافته است. به عنوان مثال ، در سال 2018 ، حدود 22 تا 23 هزار نفر در افغانستان جان باختند، حالا این رقم درسال 2019 به 44 هزار نفر رسیده است که دو برابر افزایش را نشان می دهد".

وی ادامه داد: یکی از مشکلات این است که اکنون گروه های تکه تکه ای وجود دارد که با داعش بیعت می کنند. این امر به ویژه در شمال افغانستان توجه را به خود جلب می کند.

   از جمله مشکلات، لازم به ذکر است که در مقایسه با دوره قبل، این درگیری‌ها اکنون به مناطق شهری منتقل شده است، جایی که حملات انتحاری بی شماری و سایر حملات، از جمله حملات هوایی، که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان می شود".

 داعش* (گروه ممنوع در فدراسیون روسیه).   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала