حمله راکتی انتقامگیر بر پایگاه امریکا در عراق

© AFP 2023 / Aris Messinisحمله راکتی انتقامگیر بر پایگاه امریکا در عراق
حمله راکتی انتقامگیر بر پایگاه امریکا در عراق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الحشد الشبعی چند ساعت بعد از حمله راکتی امریکا بر عراق، پایگاه التاجی امریکا را هدف قرار داد.

اسپوتنیک به نقل از العالم، ساعتی پس از حمله هوایی امریکا به پایگاه الحشد الشعبی در غرب عراق، برخی فعالان توئیتری از حمله راکتی به پایگاه نیروهای امریکا در شمال بغداد خبر دادند.

برخی فعالان توئیتری یکشنبه شب در پی حمله هوایی امریکا به پایگاه الحشد الشعبی گزارش دادند که چند راکت «کاتیوشا» یکشنبه شب به پایگاه التاجی در شمال بغداد اصابت کرد.

هنوز هیچ منبع خبری صحت خبری حمله راکتی به پایگاه التاجی را تائید نکرده است.

کشته شدن یکی از فرماندهان الحشد الشعبی در حملات هوایی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن یکی از فرماندهان الحشد الشعبی در حملات هوایی امریکا

، رسانه های ترکیه با استناد به منابع محلی گزارش دادند که یک پایگاه نظامی در منطقه التاجی عراق ، جایی که ارتش آمریکا مستقر است ، روز یکشنبه هدف  راکت ها قرار گرفت. این پایگاه در 27 کیلومتری شمال بغداد واقع شده است. تلفات و خسارات جانی گزارش نشده است.

روز یکشنبه ، پنتاگن گزارش داد که ارتش آمریکا در پاسخ به حملات گروه شبه نظامی شیعه طرفدار ایران ، کاتب حزب الله ، به تعدادی از قطعات این گروه را در عراق و سوریه هدف هوائی قرار دادند.

به نوبه خود ، کانال تلویزیونی کرُدی روداو گزارش داد که در نتیجه حملات به پایگاه این گروه در مرز عراق و سوریه ، چهار سرباز کشته و 30 نفر دیگر زخمی شدند.

پیش از این نیز حملات  به تعدادی پایگاه نظامی در عراق صورت گرفته بود. بنابراین ، جمعه گذشته ، پایگاه نظامی K1 عراق در نزدیکی شهر کرکوک مورد حمله راکتی قرار گرفت. در نتیجه ، یک امریکایی کشته شد، چندین سرباز امریکایی و عراقی نیز زخمی شدند.

قابل ذکراست که چند پهپاد ناشناس شامگاه یکشنبه نیرو‌های حزب‌الله عراق وابسته به الحشد الشعبی در شهر مرزی «القائم» استان الانبار (غرب عراق) را هدف قرار دادند. مسوولیت این حمله راکتی را امریکا به عهده گرفت.

ایالات متحده جنگجویان تحت حمایت ایران را به این حملات متهم می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала