ارگ: هیأت مذاکره‌کننده فشرده است اما از تمام اقشار نمایندگی می‌کند

© Photo / ARG / ARGارگ ریاست جمهوری
ارگ ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وحید عمر، مشاور رییس جمهور غنی در امور روابط عامه و استراتژیک می‌گوید که هیأت مذاکره‌کننده دولت جامع است و از تمام اقشار مردم نماینده‌گی می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، وحید عمر، مشاور رئیبس جمهور غنی در امور عامه و استراتژیک روز گذشته، هشتم جدی، در یک رشته توییت اعلام کرد که هر چند هیأت مذاکره‌کننده دولت «فشرده» است، اما از همه اقشار مردم نماینده‌گی خواهد کرد.

این در حالی است که اخیراً برخی از سیاست‌گران از دولت انتقاد کرده‌اند که در تلاش انحصار روند صلح است و به همین دلیل فهرست هیأت مذاکره‌کننده دولت را اعلام نمی‌کند.

وحید عمر اما گفته است که دولت افغانستان پس از این‌که امریکا و گروه طالبان به توافق نهایی دست یافتند و گروه طالبان آماده اعلام آتش‌بس شد، هیأت مذاکره‌کننده‌اش را برای پیش‌برد مذکرات صلح اعزام می‌کند.

مشاور رییس جمهور غنی هم‌چنان گفته است که دولت از مذاکره با طالبان و یا اعلام فهرست هیأت مذاکره‌کننده‌اش خودداری نمی‌کند؛ بل‌که منتظر است تا گروه طالبان مذاکره با امریکایی را نهایی و آتش‌بس را اعلام کند.

این در حالی است که به تازه‌گی یک روزنامه امریکایی به نقل از یک عضو ارشد گروه طالبان گزارش داده است که شورای رهبری این گروه مستقر در شهر کویته توافق نشان داده است که برای یک هفته با حکومت افغانستان آتش‌بس اعلام کند. گروه طالبان در اظهارات رسمی متحوای این گزارش را رد کرده است.

هم‌چنان وحید عمر گفته است که حکومت افغانستان در مورد شایعات نظری ندارد، اما برقراری آتش‌بس پیش‌شرط‌ دولت برای مذاکرات است و به طالبان بسته‌گی دارد که در این مورد چه تصمیم می‌گیرند.

او افزوده است که دیدگاه حکومت پس از آن‌که گروه طالبان در مورد آتش‌بس تصمیم گرفت، همه‌گانی خواهد شد.

حکومت افغانستان که پیش از این بارها اعلام کرده بود که مذاکرات با گروه طالبان را بدون پیش‌شرط آغاز می‌کند، به تازه‌گی اما با تغییر، برقراری «آتش‌بس» را به عنوان پیش‌شرط در آغاز مذاکرات صلح با گروه طالبان اعلام کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала