مجلس سنا: آتش‌ بس مقطعی به سود مردم افغانستان نیست

© Photo / meshrano jirga مجلس سنا: آتش‌ بس مقطعی به سود مردم افغانستان نیست
  مجلس سنا: آتش‌ بس مقطعی به سود مردم افغانستان نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس سنا افغانستان در واکنش به توافق طالبان مبنی بر آتش‌بس موقت، می‌گوید که هرنوع آتش‌بس مقطعی به سود مردم این کشور نمی باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، شماری از اعضای مشرانو جرگه در واکنش به ادامه‌ی گفت‌وگوهای صلح میان امریکا و طالبان می‌گویند که حکومت افغانستان در این گفت‌وگوها در حاشیه قرار دارد و حتا از متن این گفت‌وگوها آگاه نیست.

آنان تاکید دارند تا به زودی گفت‌وگوهای بین‌الافغانی آغاز شود. محمدعلم ایزدیار؛ نایب اول مشرانو جرگه می‌گوید، آتش‌بس دایمی و سرتاسری باید از پیش‌شرط‌های اساسی بر امضای موافقتنامه صلح با طالبان باشد.

ایزدیار هشدار می‌دهد که در صورت امضای توافق‌نامه‌ی صلح میان امریکا و طالبان حمایت ناتو از قوت‌های هوایی افغانستان در برابر طالبان کاهش خواهد یافت و این موضوع پیامدهای بدی در قبال خواهد داشت.

معذرت خواهی فضل هادی مسلمیار از حوا علم نورستانی - اسپوتنیک افغانستان
معذرت خواهی فضل هادی مسلمیار از حوا علم نورستانی

از سویی هم، محمد آصف صدیقی؛ نایب دوم مشرانو جرگه می‌گوید که آتش‌بس موقت برای مردم افغانستان قابل قبول نیست.

آقای صدیقی افزود، گفت‌وگوهای صلح میان طالبان و امریکا پروسه نیست بلکه یک پروژه است. از سویی هم، انارکلی هنریار؛ عضو مشرانو جرگه می‌گوید که موضوع آتش‌بس از سوی طالبان در هاله‌‌ی ابهام است.

با این حال خانم هنریار افزود که طالبان باید واضح بسازند که طرف مقابل این آتش‌بس امریکا است یا حکومت افغانستان.

پیش از این برخی نمایندگان طالبان از توافق رهبران این گروه در قطر برای آتش‌بس موقت، با ایالات متحده خبر داده اند، اما لحظات بعد از سوی سخنگوی طالبان توافق برسر آتش بس تکذیب شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала