ذبیح الله مجاهد: تنها روی کاهش خشونت‌ها رأی‌زنی جریان دارد

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaذبیح الله مجاهد: تنها روی کاهش خشونت‌ها رأی‌زنی جریان دارد
ذبیح الله مجاهد: تنها روی کاهش خشونت‌ها رأی‌زنی جریان دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این در حالی که است که شماری از منابع نزدیک به طالبان از توافق رهبری این گروه درباره آتش بس بس موقت خبر می دهند، اما سخنگوی این گروه می گوید برای برقراری آتش بس موقت تصمیم ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در یک خبرنامه گفته است که تنها درباره کاهش جنگ ها و عملیات ها رأی‌زنی ادامه دارد.

در این بخش خبرنامه آمده است: " حقیقت این است که امارت اسلامی تصمیم آتش‌بس را ندارد. امریکایی‌ها خواهان کاهش جنگ و عملیات‌ها شدند که از سوی رهبری امارت اسلامی در باره این خواست رای زنی ها ادامه دارند".

 طالبان لیست 5 هزار زندانی شان را برای آزادی به امریکا داده اند  - اسپوتنیک افغانستان
طالبان لیست 5 هزار زندانی شان را برای آزادی به امریکا داده اند

این در حالی است که  گروه طالبان فهرست پنج هزار نفری که از زندانیان شان را برای رهایی به امریکا سپرده اند، آزادی این زندانیان بخش مهمی از توافق نامه صلح با امریکا خوانده می شود.

شکور مطمئن، رییس کمیته المپیک رژیم طالبان، گفت: "ما امیدوار استیم که زلمی خلیزاد از امریکا دوباره به قطر برگردد و فیصله نهایی صورت بگیرد و قرار داد خروج نظامیان خارجی و آتش بس امضا شود".

سمیع یوسفزی، خبرنگار در قطر، گفت: "تا حالا بر امریکایی ها در این مورد رسما چیزی گفته نشده و مشوره طالبان باقی مانده است و  معنی این است که طالبان و امریکایی دوباره بر میز مذاکراه بیایند".

اما حکومت افغانستان برقرای آتش بس را پیش شرط های اصلی بحث و گفتگو با طالبان می خواند.

درانی جاوید وزیری، معاون سخنگوی ریاست جمهوری، گفت: "دولت افغانستان توقع دارد تا گفتگوهای هیئت امریکایی با طالبان به زودی به نتیجه نهایی برسد، حکومت افغانستان با تعیین هیئت مؤثر، مختصر و توانا آماده‌گی‌های لازم جهت گفتگو با طالبان و تأمین آتش بس را دارند".

آتش بس موقت خواست فرستاده ویژه امریکا در امور افغانستان بود هر چند منابعی گفته اند که شورای نظامی گروه طالبان با آتش بس موقت موافقه کرده اند، تا هنوز این تصمیم از سوی گروه طالبان نهایی نشده است، اما سخنگوی طالبان می گوید که این گرو به تصمیمی به آتش بس ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала