صدها راننده به اخاذی پولیس در شاهراه هرات-فراه دست به اعتراض زده اند

© Photo / Abdul Quayom Rahimi FBصدها راننده به اخاذی پولیس در شاهراه هرات-فراه دست به اعتراض زده اند
صدها راننده به اخاذی پولیس در شاهراه هرات-فراه دست به اعتراض زده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدها راننده موترهای باربری در واکنش به اخاذی پولیس در مسیر شاهراه هرات-فراه در منطقه‌ای موسوم به میرداوود هرات از سه به این سو، دست به اعتصاب زده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افق، این معترضان مدعی هستند که پولیس در پاسگاه های آنتن فراه رود و برخی دیگر از نقاط از هر موتر باربری بیش از یک هزار افغانی پول می گیرد.

عبدالعلی؛ یکی از رانندگان موترهای باربری می گوید: "اگر به پولیس پول ندهیم ما را لت‌و‌کوب می‌کند. نمی‌دانیم چه کار کنیم. پولیس باید پول نگیرد از حکومت می‌خواهیم که جلو اخاذی پولیس را بگیرد".

دستگیری 7 تن در پیوند به دزدی و چپاولگری از کابل - اسپوتنیک افغانستان
دستگیری 7 تن در پیوند به دزدی و چپاولگری از کابل

این رانندگان هشدار می دهند که صورتی که حکومت به اخاذی پولیس در شاهراه هرات – فراه پانان ندهد، اعتراضات ادامه خواهد داشت.

سال گذشته نیز برای بیش از یک هفته رانندگان موترهای باربری در منطقه میرداوود در واکنش به اذخاذی پولیس دست به اعتصاب کاری زده بودند.

غلام‌صدیق؛ یکی دیگر از رانندگان موترهای باربری می‌گوید: "ما پارسال هم اعتراض کرده‌بودیم؛ اما کسی به حرف ما عمل نکرد و تا حالا اخاذی پولیس جریان دارد. ما چه گناه کرده‌ایم که به هر کس باید پول بدهیم؟".

شورای ولایتی هرات هم از تداوم اخاذی در این مسیر انتقاد می کنند، و حکومت را در فراهم آوری تسهیلات به تاجران بی پروایی متهم می کنند.

به گفته رانندگان آنها مجبور هستند همه به پولیس هم به طالبان باج بدهند، آگاهان اقتصادی معتقد اند که پرداخت غیر قانونی باعث بلند رفتن قیمت کالاها می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала