طالبان: آتش‌ بس پیش از خروج نیروهای آمریکایی ممکن نمی‌باشد

© AP Photo / Reza Shirmohammadi طالبان: آتش‌بس پیش از خروج نیروهای آمریکایی ممکن نمی‌باشد
 طالبان: آتش‌بس پیش از خروج نیروهای آمریکایی ممکن نمی‌باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از فرماندهان گروه رادیکال طالبان گفت که پیش از خروج همه نیروهای خارجی از افغانستان برقراری آتش‌بس و یا آغاز گفت‌وگوها با دولت این کشور ممکن نمی‌باشد.

 به گزارش اسپوتنیک، مولوی منصور، از فرماندهان طالبان در جنوب غرب کابل گفت: برقراری آتش‌بس اصلاً ممکن نیست زیرا وقتی آمریکایی‌ها در کشور هستند افغانستان تحت اشغال است.

این فرمانده میان رده طالبان به اسکای نیوز گفت: آن‌ها باید بطور کامل از افغانستان خارج شوند در غیر اینصورت برقراری آتش‌بس ممکن نیست.

منصور که ارتباط مستقیمی با هیئت مذاکره کننده طالبان در قطر ندارد، ادامه داد: وقتی آمریکایی‌ها اینجا را ترک کنند پس از آن گفت‌وگوها بین طرف‌های افغان آغاز می‌شود، وقتی آمریکایی‌ها حضور دارند هیچکس با غلامان آن‌ها گفت‌وگو نخواهد کرد.

محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
سخنگوی طالبان توافق برسر آتش بس را تکذیب کرد

وی تصریح کرد که طالبان خواستار خروج همه نیروهای آمریکایی از افغانستان است و حضور حتی یک نظامی این کشور در افغانستان به معنی ادامه اشغال خواهد بود.

 وی افزود: شرایط ما ایجاد یک دولت اسلامی، خروج همه نیروهای خارجی و نظام اسلامی مشترکی است که مورد توافق همه باشد. مطمئن هستم که به توافق صلح دست پیدا می‌کنیم زیرا آمریکایی‌ها جز صلح گزینه دیگری ندارند و اگر موافقت نکنند ما با زور آن‌ها را بیرون می‌کنیم.

پیش از این برخی رسانه‌های غربی از موافقت شورای رهبری طالبان با برقراری آتش‌بس 10 روزه خبر می‌دهند اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان این گفته ها را رد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала