نگهبانان سفارت امریکا در بغداد بیش از 60 عراقی را زخمی کردند

© REUTERS / Thaier al-Sudaniنگهبانان سفارت امریکا در بغداد بیش از 60 عراقی را زخمی کردند
نگهبانان سفارت امریکا در بغداد بیش از 60 عراقی را زخمی کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های عراقی از زخمی شدن بیش از 60 عراقی در اثر شلیک گلوله های دودزا اشک آور توسط نگهبانان سفارت امریکا در بغداد گزارش دادند.
تظاهرات مردم عراق علیه حملات اخیر امریکا - اسپوتنیک افغانستان
تظاهرات مردم عراق علیه حملات اخیر امریکا

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سفارت امریکا در بغداد امروز شاهد تجمع صدها عراقی بود، که به حمله هوایی امریکا به نیروهای الحشد الشعبی در عراق اعتراض داشتند.

این تجمع پس از مراسم تشییع کشته شدگان الحشد الشعبی برگزار شد. هزاران عراقی امروز در مراسم تشییع که سران و فرماندهان الحشد الشعبی نیز در آن حاضر شدند، شرکت کردند.

شبکه العهد نزدیک به الحشد الشعبی گزارش کرد، که شمار کسانی که در اعتراض در برابر سفارت امریکا با شلیک گلوله‌های دودزا و اشک‌آور زخمی یا مصدوم شده‌اند به ۶۲ نفر رسیده است.

شبکه العربیه هم در تویتر خود گزارش کرد، که «نگهبانان سفارت امریکا در بغداد، در حال شلیک نارنجک صوتی برای متفرق کردن» معترضان در خارج از ساختمان سفارت است.

تا ساعتی پیش وبسایت الحشد الشعبی خبر داده بود، که به دلیل شلیک گارد حفاظت از سفارت امریکا، شمار زخمی شدگان بیست نفر است.

 یادآوری می کنیم، که معترضان امروز با نصب پرچم گروه‌های مقاومت و پرچم الحشد الشعبی بر فراز دیوار سفارت امریکا،  پرچم این کشور نیز مقابل سفارتش آتش زدند و با سر دادن شعار ضد امریکایی، خواستار بسته شدن این سفارتخانه و اخراج سفیر آن شدند.

مردم معترض همچنین بر روی دیوار این سفارتخانه شعارهای متعددی در حمایت از الحشد الشعبی و مخالفت با امریکا نوشتند. از جمله این شعارها این بود که «سفارتخانه امریکا، لانه جاسوسی و تروریستی» است.

روز یکشنبه امریکا یک پایگاه حزب الله شاخه الحضد الشعبی را بمباران پهپادی کرد، که در نتیجه آن یک فرمانده و چند عضو حزب الله کشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала