فرماندهی سایبری امریکا برنامه هایی جنگ اطلاعاتی برای برهم زدن مداخله روسیه ترتیب می کند

© AP Photo / John Minchilloفرماندهی سایبری امریکا برنامه هایی جنگ اطلاعاتی برای برهم زدن مداخله روسیه ترتیب می کند
فرماندهی سایبری امریکا برنامه هایی جنگ اطلاعاتی برای برهم زدن مداخله روسیه  ترتیب می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای سایبری ایالات متحده نیز برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آماده می شوند. برای آنها، این عملیات نظامی بزرگ برای دفاع از روسیه با "ضدحمله" احتمالی است. طبق گزارش واشنگتن پست، برنامه نبرد چنین است: اگر ایالات متحده بداند که ترول های روسیه مداخله كرده، ضربه وارد خواهد شد.

ایلن ناکاسیما (Ellen Nakashima) در مقاله منتشره در روزنامه The Washington Post (امریکا) می نویسد، اگر مسکو سعی کند در انتخابات امریکا در سال 2020 با شکستن سیستم های رأی دهی و ایجاد تفرقه در جامعه، مداخله کند، فرماندهی سایبری نظامی، در حال ایجاد تاکتیک جنگ اطلاعاتی است که می تواند علیه رهبران و الیگارشی بلندپایه روس استفاده شود. در این باره مقامات پیشین و فعلی معلومات داده اند.

یکی از اقداماتی که فرماندهی سایبری طراحی می کند علیه رهبری و نخبگان عالی کشور متوجه است، گرچه گمان نمی رود که شخصاً بر رئیس جمهور پوتین تأثیر بگذارد، زیرا این امر بسیار تحریک آمیز خواهد بود. مقامات سابق و فعلی اطلاعات در مورد این موضوع را به شرط فاش نه شدن هویت شان در میان گذاشته اند، چون این موضوع بسیار حساس است. ماهیت چنین اقدامات این است که در صورت مداخله می توان اطلاعات شخصی محرم چنین رهبران را افشا کرد. مقامات رسمی چیزی بیشتری را فاش نه ساختند.

بابی چسنی (Bobby Chesney)، استاد حقوق دانشگاه تگزاس در اوستین، گفت: "وقتی روس ها نرم افزارهای برنامه ای را در شبکه نصب می کنند، آنها به وضوح توانایی خود را در مورد رساندن آسیب جدی در صورت تشدید اوضاع به ما نشان می دهند. و ما در پاسخ می توانیم درباره نسخه شخصی چنین اقداماتی فکر کنیم که شبیه تحریم های اقتصادی فردی خواهند بود. این سیگنال مطمئین قوی به رهبری می دهد که اگر دست به انجام اقدامات معین خصمانه بزند، مورد ضربه قرار خواهد گرفت. "

فرماندهی سایبری و رهبری پنتاگون از اظهارنظر درباره این موضوع خودداری کردند.

ارتش مدت هاست که عملیات روانی را انجام می دهد. به عنوان مثال، در طول جنگ خلیج فارس، آنها صدها هزار جزوه در عراق پخش کردند و از سربازان عراقی خواستند که به نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده تسلیم شوند. ولی، اینترنت، شبکه های اجتماعی و سمارتفون ها امکانات و مقیاس چنین تاکتیک را بطور چشمگیری گسترش داده اند.

این همه در لحظه رخ میدهد که آژانس های بی شماری اداره ترامپ جهت حفاظت و مصوون ساختن ایالات متحده از تلاش های کشورهای خارجی جهت اخلال در انتخابات سال 2020 تلاش می ورزند، اگرچه رئیس جمهور ترامپ در این باره ابراز شک و تردید کرده و سعی نموده نتیجه گیری های جوامع اطلاعاتی خود در مورد مداخلات روسیه در سال 2016 را کمتر نشان دهد. در سال 0172، ترامپ به رهبران روسیه اعلام داشت که او پروای دخالت مسکو در انتخابات ایالات متحده را ندارد.

ماه گذشته، جامعه اطلاعاتی یک یادداشت محرم معلوماتی اضافی تهیه کرده و آن را "ارزیابی اطلاعات ملی" نامیدند. در آن گفته شده که هدف اصلی روسیه در انتخابات سال 2020 همان هدف سابق - ایجاد تفرقه - است. یکی از مقامات ارشد ایالات متحده گفت: "او (روسیه) دائما در تلاش است، تا خطوط تفرقه را در جامعه ما تعمیق سازد."

فرماندهی همچنین مساله راجع به انجام عملیات برای افشای اقدامات خرابکارانه دشمن نیز مورد بحث قرار میدهد. ایالات متحده قبلاً چنین افشاگری ها را آزمایش کرده است.

سین ماکفیت (Sean McFate) کارشناس درباره سیاست خارجی و نویسنده کتاب تحت عنوان «قواعد جدید جنگ»(The New Rules of War)  گفت:" در ماهیت امر، این جنگ مفکوره ها و تفسیرهای استراتژیک است." و ما باید وارد این عرصه شویم."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала