حفاظت از شهاب سنگ‌ها: در روسیه مرکز شناسایی سیارک‌های خطرناک ایجاد می‌شود

CC0 / Pixabay / حفاظت از شهاب سنگ‌ها: در روسیه مرکز شناسایی سیارک‌های خطرناک ایجاد می‌شود
حفاظت از شهاب سنگ‌ها: در روسیه مرکز شناسایی سیارک‌های خطرناک ایجاد می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ماموریت اصلی این مرکز تعقیب و ردیابی اجسام آسمانی خطرناک به جانب زمین خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، ایگور باکاراس، رئيس مرکز اطلاعاتی - تحلیلی تامین امنیت فعالیت فضایی انستیتوت علمی“روس‌کوسمس” خبر داده است که در روسیه مرکز شناسایی سیارک‌های خطرناک، ایجاد خواهد شد. به باور کارشناسان، این سیستم به روسیه اجازه خواهد داد تا منبع مستقل اطلاعات از وضعیت فضایی داشته باشد.
وی گفت: “در چوکات ایجاد سیستم نظارتی و اطلاعاتی امنیت فضایی در نزدیک زمین قرار است مرکز شناسایی اجسام کوچک آسمانی ایجاد شود که ماموریت اصلی آن شناسایی و تعقیب اجسام آسمانی طبیعی در حال نزدیک‌شدن به زمین، خواهد بود“.
در راستای تحقق این پلان، کارشناسان “روس‌کوسمس“، اکادمی علوم روسیه، وزارت مبارزه با حالات اضطراری و همچنان وزارت امور خارجه روسیه، همکاری خواهند داشت.
به گفته باکاراس، این مرکز اطلاعات حاصل‌شده را با کشورها دیگر و سازمان‌های بین‌المللی نیز شریک خواهد ساخت.
براساس محاسبات ابتدایی، این پروژه در اواسط سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد.
همچنان بوریس شوستوف، رئيس انستیتوت ستاره‌شناسی اکادمی علوم روسیه چندین بار خواستار ایجاد چنین مرکز شده بود. به گفته وی، روسیه در مقایسه با کشورهای دیگر، تعداد کم اجسام خطرناک آسمانی را شناسایی می‌کند. به‌طور مثال، در آغاز سال ۲۰۱۹ سهم روسیه در شناسایی سیارک‌های خطرناک ۰.۱ درصد بود، در حالیکه نقش اصلی در این کار به دوش ایالات متحده امریکا بود.
قابل ذکر است که در ماه نومبر “روس‌کوسمس” از قصد جابجایی تلسکوپ‌ها در کره ماه برای تعقیب سیارک‌های خطرناک، خبر داد. به گفته رئيس اجراییه “روس‌کوسمس” تلسکوپ‌ها در ماه همراه با ماهواره‌ها شامل سیستم جهانی که اجسام آسمانی خطرناک را تعقیب می‌کند، شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала