کتائب حزب‌الله عراق خواستار تصویب قانون بیرون شدن نظامیان امریکا شد

© AFP 2023 / AHMAD AL-RUBAYE کتائب حزب‌الله عراق خواستار تصویب قانون بیرون شدن نظامیان امریکا شد
کتائب حزب‌الله عراق خواستار تصویب قانون بیرون شدن نظامیان امریکا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کتائب حزب الله عراق از نمایندگان عراق خواست تا قانون بیرون شدن نظامیان امریکایی از این کشور را تصویب کنند.
تأیید حمله به مواضع حزب الله شاخه الحشد الشعبی توسط امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
حمله هوائی امریکا به مواضع گردان های حزب الله در عراق و سوریه

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، محمد محیی سخنگوی «کتائب حزب الله» تاکید کرد، که امریکا در مخدوش کردن چهره الحشد الشعبی و پایان بخشیدن به نقش سیاسی آن در پارلمان، ناکام ماند.

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، محیی در اظهاراتی تلوزیونی گفت:- "امریکا تلاش داشت هجمه‌ای خرابکارانه را با هدف پایان دادن به موجودیت الحشد الشعبی به عنوان یک «نیروی امنیتی» و پایان دادن به «نقش سیاسی» آن در پارلمان در پیش بگیرد، اما شکست خورد".

سخنگوی کتائب حزب الله منطقه «القائم» را که  این گروه در آنجا هدف تجاوز یکشنبه شب ائتلاف امریکایی قرار گرفت، یک منطقه راهبردی توصیف و تاکید کرد:- "امریکا تلاش دارد از طریق پایگاه‌های خود در التنف (سوریه) و عین الاسد (الانبار عراق) آنجا را تحت کنترل خود بگیرد".

وی افزود:- "امریکا درصدد تسلط بر القائم است تا منطقه را به روی مسیری که از ایران شروع می‌شود تا به عراق و داخل سوریه و لبنان می‌رسد، ببندد".

محیی تاکید کرد:- "امریکا توافقنامه راهبردی با عراق را که می‌بایست امروز به حکم واقعیت امر ملغی شود، نقض کرده است".

سخنگوی کتائب حزب الله صرف محکوم شدن حمله القائم را ناکافی خواند و گفت:- "باید موضع جدی در قبال این جنایت اتخاذ شده که حداقل آن درخواست از سفیر آمریکا و نیروهای کشورش برای خروج از عراق است".

وی همچنین، شکایت عراق به شورای امنیت و دیوان بین المللی برای محاکمه امریکا به دلیل ارتکاب چنین جنایت وحشیانه‌ای در القائم را خواستار شد.

یادآوری می کنیم، که مردم عراق دیروز کشته شدگان الحشد را تشییع کردند سپس با حضور مقابل سفارت امریکا اعتراض خود را به حمله امریکا به نیروهای الحشد، نشان دادند و شعار «مرگ بر امریکا» سر دادند.

شماری از مردم خشمگین عراق نیز از دیوار سفارت بالا رفته و با در دست داشتن پرچم الحشد‌الشعبی، روی دیوار نوشتند: این سفارت به خواست مردم عراق، بسته است.

منابع الحشد‌الشعبی اعلام کردند‌، در حمله هوایی به پایگاه‌های الحشد در شهر القائم در غرب عراق، دست‌کم ۲۸ نفر از نیروهای الحشد، از جمله یک فرمانده و دو معاون وی، کشته و ۵۱ نفر دیگر زخمی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала