کیم جونگ اون: به زودی جنگ افزارهای راهبردی جدید را معرفی می کنیم

© REUTERS / KCNAکیم جونگ اون: به زودی جنگ افزارهای راهبردی جدید را معرفی می کنیم
کیم جونگ اون: به زودی جنگ افزارهای راهبردی جدید را معرفی می کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر کوریای شمالی اعلام کرد، که کشورش به توسعه جنگ افزارهای راهبردی به خاطر از بین بردن سیاست های خصمانه امریکا در برابر این کشور ادامه می دهد.
 کیم جونگ اون سوار براسب سفید قدرت نمایی می‌کند؟    - اسپوتنیک افغانستان
کیم جونگ اون سوار براسب سفید قدرت نمایی می‌کند؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رنهاپ، کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی در نشست علنی روز چهارشنبه حزب کارگر این کشور گفت:- "کوریای شمالی به توسعه جنگ افزارهای راهبردی لازم برای نگهبانی کشورش تا زمانی ادامه خواهد داد، که سیاست خصمانه امریکا در برابر کوریای شمالی از بین برود و صلح پایدار در شبه جزیره کوریا برقرار شود و به زودی ما جنگ افزارهای جدیدی راهبردی را معرفی خواهیم کرد".

روز نخست پنجمین نشست علنی کمیته مرکزی حزب کارگر کوریای شمالی در روز شنبه به ریاست کیم جونگ اون رهبر این کشور برگزار شد. در این نشست اعضای حزب کارگر کوریای شمالی درباره موضوعات مهمی ملی بحث کردند.

پیش از این، گزارش شده بود، که این نشست در پایان دسمبر برای تصمیم گیری درباره موضوعات مهم در پیوند به سیاست خارجی و داخلی این کشور برگزار خواهد شد. روز دوشنبه رهبر کوریای شمالی نشست را برای روزهای سوم و چهارم تمدید کرد.

در روز سوم این نشست، کیم جونگ اون گزارش خلاصه ای از ساختار دولت، توسعه اقتصادی و نیروهای مسلح را به مدت هفت ساعت ارائه کرد. رهبر کوریای شمالی توضیحاتی درباره تنظیم کردن اقتصاد کشور، توسعه کشاورزی، دانش، آموزش و بهداشت و درمان، افزایش حجم و کیفیت تولید و همچنین نگهبانی از محیط زیست و انجام اقدام های دوامدار برای جلوگیری از بلایای طبیعی خدمت اعضای حزب ارائه کرد.

یادآوری می کنیم، که گفت‌وگوهای هسته‌ای میان کوریای شمالی و امریکا از زمان برگزاری دومین دیدار میان کیم و دونالد ترامپ در هانوی در آغاز سال روان میلادی به بن‌بست برخورد. 

پیونگ‌یانگ خواستار کاهش تحریم‌های بین‌المللی وضع‌شده در برابر این کشور به بهانه برنامه راکتی و هسته‌ای شد، اما واشنگتن رفع تحریم‌ها را به اقدامات ملموس از سوی پیونگ‌یانگ در جهت خلع سلاح هسته‌ای منوط کرده است.

در روزهای اخیر کوریای شمالی تهدید کرده در صورتی که امریکا پیشنهاد تازه‌ای برای باز شدن قفل مذاکرات هسته‌ای ارائه نکند، یک «هدیه کریسمس» برای این کشور خواهد داشت.

این تهدید باعث ایجاد گمانه‌زنی‌هایی شده بود مبنی بر اینکه پیونگ‌یانگ ممکن است به وقفه چندین ماهه بر سر آزمایش راکت‌های قاره‌پیما پایان دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала