ایرباس رکورد بوئینگ را شکست

© AFP 2023 / Getty Images/ Mario Tamaبوئینگ رکورددار ایرباس را شکست
بوئینگ رکورددار ایرباس را شکست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت اروپایی ایرباس توانست امسال 863 فرود هواپیمای جدید به مشتریان اش تحویل دهد.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت ایرباس، در سال 2019، 863 فروند هواپیمای جدید به مشتریان اش تحویل داده است که رقم 7.9 درصد بیشتر از سال گذشته و 3 فروند هواپیما بالاتر از سال گذشته است.

بوئینگ از تلاش رقابت برای همکاری با پنتاگون دست کشید  - اسپوتنیک افغانستان
بوئینگ از تلاش رقابت برای همکاری با پنتاگون دست کشید

بوئینگ که رقیب اصلی ایرباس است، تنها در 11 ماه نخست 354 فروند تحویل داده است، این بدان معناست که این شرکت امریکایی در بازار جهانی سقوط کرده است.

برای دستیابی به حداکثر برتری، شرکت تولید کننده اروپایی ایرباس برای اولین بار تولید خود را در رخصتی ها کریسمس متوقف نکرد. این دوره زمانی است که صنعت در اوج عرضه قرار دارد.

شرکت بوئینگ پیش 806 فروند هواپیما از نوع «737 MAX» تولید کرده بود، در حال حاضر فعالیت آن در سراسر جهان ممنوع است، که نزدیک به 400 فروند آن تا هنوزم در انبار این شرکت نگهداری می شود. از جنوری سال 2020، تاکنون به طور موقت تولید آن متوقف شده است.

ایرباس از سال 2003 تا 2010 به طور کلی از بوئینگ در تحویل جلو بود، اما پس از آن آمریکایی ها رهبری را به دست گرفتند و هفت سال دیگر آن را واگذار نکردند.

شرکت روسی «Sukhoi Civil Aircraft Company» قادر به فروش یک فروند هواپیمای از نوع «Sukhoi Superjet 100» شد، این شرکت در سال آینده 20 هواپیمای دیگر را هم به بازار به عرضه خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала