منابع: رهبری طالبان طرح کوتاه مدت کاهش خشونت‌ها را عملی می سازد

© Sputnikمنابع: رهبری طالبان طرح کوتاه مدت کاهش خشونت‌ها را عملی می سازد
منابع: رهبری طالبان طرح کوتاه مدت کاهش خشونت‌ها را عملی می سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع نزدیک به طالبان می گویند که رهبری این گروه همزمان با امضای توافق صلح میان امریکا با این گروه، از طرح کوتاه مدت کاهش خشونت ها را در کشور عملی خواهد ساخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، این منابع می افزایند طرح کاهش خشونت ها شامل انجام ندادن حمله های انتحاری در شهرها، حمله نکردن بر شهرهای بزرگ و بسته نکردن شاهراه های مهم کشور است.

به گفته این منابع، توافقات در این باره پس از گفتگوها با هئیت طالبان در پاکستان حاصل شده است.

سفارت امریکا: خلیل‌زاد برای گفتگوهای صلح به قطر می‌رود - اسپوتنیک افغانستان
سفارت امریکا: خلیل‌زاد برای گفتگوهای صلح به قطر می‌رود

مولانا جلال‌‌الدین شینواری، لوی سارنوال در زمان حکومت طالبان گفت: "طالبان گفته‌اند که آتش‌بس نمی‌کنند، اما دربارۀ کاهش خشونت‌ها یک توافق نسبی شده‌است و تصمیم نهایی را در این باره رهبر گروۀ طالبان اعلام خواهد کرد".

در همین حال، منابع نزدیک در سفارت امریکا می گویند که زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان آماده است که با طالبان گفتگو کند نه مذاکره، و هئیت طالبان نیز از پاکستان دوباره به قطر برگشته اند.

مولوی عبدالشکور مطمین، رییس کمیتۀ ملی المپیک در زمان طالبان در این باره بیان داشت: "کاهش خشونت طوری است که حملات بزرگ انجام نشود، طالبان ولسوالی‌ها را سقوط ندهند و همچنان شاهراه‌های مهم را نبندند".

بیش از این نیز، حکومت افغانستان کاهش خشونت‌ها و تامین آتش بس را از پیش شرط های اصلی کابل برای آغاز دوباره گفتگو صلح با طالبان گفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала