وضعیت ساختمان سفارت امریکا در بغداد پس از اعتراضات عراقی‌ها + تصاویر

© Photo / Twitter/Mohammed Khaluqوضعیت ساختمان سفارت امریکا در بغداد پس از اعتراضات عراقی‌ها + تصاویر
وضعیت ساختمان سفارت امریکا در بغداد پس از اعتراضات عراقی‌ها + تصاویر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تصاویر منتشر شده از داخل سفارت امریکا در بغداد بعد از پایان تحصن معترضان عراقی نشان میدهد اتاق‌های ورودی، پذیرش و پوسته‌های بازرسی به‌طور کامل در آتش خشم عراقی‌ها سوخته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، با پایان تحصن معترضان عراقی مقابل سفارتخانه امریکا در بغداد از روز چهارشنبه، عکاسان و رسانه‌های مختلف تصاویری را از وضعیت مکان‌هایی از این مجموعه که معترضان وارد آن شده بودند، منتشر کردند.

به نوشته وبگاه "دیلی میل" معترضان عراقی که موفق شدند از محوطه امنیتی سفارتخانه ۴۲ هکتاری امریکا در بغداد عبور کنند، پوسته‌های بازرسی را آتش زده و در اعتراض به کشته شدن هموطنان خود در حمله هوایی امریکایی‌ها به پایگاه الحشد الشعبی در قائم، اموال در دسترس این سفارتخانه را تخریب کردند.
تصاویر منتشر شده، ورودی سفارت امریکا، پوسته‌های بازرسی در محوطه امنیتی، اتاق پذیرش مراجعان و همچنین اتاق‌های انتظار را نشان می‌دهد که به صورت کامل در آتش سوخته و اموال موجود در آنها از بین رفته است.
سفارتخانه امریکا در بغداد از صبح سه‌شنبه به صحنه اعتراضات ضد امریکایی تبدیل شد. تظاهرات‌کنندگان برای اعتراض به حمله هوایی اخیر امریکا به مقرهای الحشد الشعبی در شهر "القائم" در ولایت الانبار مقابل سفارت امریکا تجمع کردند. روز گذشته نیز معترضان عراقی بار دیگر مقابل این مجموعه تحصن کرده و شعار مرگ بر امریکا سر دادند.
جنگنده‌های ارتش امریکا، یکشنبه‌شب، چند مقر گردان‌های حزب‌الله مرتبط با سازمان الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کردند و وزارت دفاع امریکا با صدور بیانیه‌ای این حمله را تأیید کرد. منابع الحشد الشعبی نیز اعلام کردند که در این حمله هوایی، دستکم ۲۸ نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی ۴۵ شهید و ۵۱ نفر دیگر مجروح شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала