در استونیا دوباره از ادعاهای ارضی علیه روسیه سخن گفته شد

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر در استونیا دوباره از ادعاهای ارضی علیه روسیه سخن گفته شد
در استونیا دوباره از ادعاهای ارضی علیه روسیه سخن گفته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی مجلس استونیا می‌گوید که معاهده تارتو (روسیه-استونیا) که توسط کشورش با اتحاد جماهیر شوروی در سال 1920 منعقد شد، هنوز هم امروز در مسله مرزهای بین دو کشور معتبر است.

به گزارش اسپوتنیک، «هنی پیلوس» سخنگوی مجلس استونیا دوباره از ادعاهای ارضی علیه روسیه سخن زد. وی در پیام تبریکی سال نو میلادی خود که در سایت مجلس منتشر شده است در این باره گفته است.

واکنش وزارت خارجه روسیه به ادعاهای ارضی استونی - اسپوتنیک افغانستان
واکنش وزارت خارجه روسیه به "ادعاهای ارضی" استونی

این سیاستمدار استونیایی خاطر نشان کرد که 2 ماه فبروری یکصد سال از امضای این معاهده بین روسیه و استونیا می‌گذرد که پس از امضای این معاهده مرز روسیه و استونیا مشخص شد. به گفته وی، استونیا پس از اعاده استقلال به‌عنوان انتصاب ایالت شناخته شد که در سال 1918 میلادی در تمام جهات از جمله مرز کشور تشکیل شد.

آقای پیلوس خاطر افزود: معاهده صلح تارتور (روسیه-استونیا) تا به امروز وجود داشته و منبعی برای معاهده‌های بین‌المللی موجود سازمان ملل متحد است.

پیش از این، در 20 نوامبر وزارت امور خارجه روسیه به تالین یادآوری کرد که معاهده صلح تارتو بخش از تاریخ کشور است و قصد ندارد در باره ادعاهای ارضی استونیا بحث کند.

در اوایل همان روز، این هنی پیلوس گفته که روسیه باید بخشی قلمره این کشور را به استونیا برگرداند. به گفته وی گویا که هنگام عقد توافق در باره مرز بین کشورها، روسیه حدود 5 درصد از قلمرو استونیا را تصرف کرده است.

معاهده تارتو  پیمان صلح مابین دو کشور اتحاد جماهیر شوروی و استونیا بود که در 2 فبروری 1920 به امضا رسید و به جنگ استقلال استونیا پایان داد. براساس این معاهده روسیه استقلال کشور استونیا را به رسمیت شناخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала