Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

2019 برای مسی فوق العاده بود، اما 2020 چه میشود

عضو شوید
سالی که گذشت بدون شک یکی از بهترین سال های دوران فوتبالی مسی بود.

به گزارش اسپوتنیک، سال 2019 میلادی که دو روز پیش تمام شد، یکی از سالهای خوب برای فوق ستاره آرژانتیی بارسلونا بود، هر چند در کسب افتخارات تیمی خیلی موفق نبود، اما از لحاظ انفرادی سال فوق العاده ای را سپری کرد و دوباره به مرد شماره یک دنیای فوتبال تبدیل شد.

مسی در سال 2019 جوایز معتبر کفش طلا، د بست فیفا و توپ طلا را در رقابتی نزدیک با فن دایک ازآن خود کرد و تا همه چیز در تسخیرش باشد.

اما لئو در سال 2019 از لحاظ تیمی به چیزهایی مهمی که میخواست نرسید.

مهم ترین اتفاق سال 2019 برای مسی از دست دادن قهرمانی در اروپا بود. فصل پیش بارسلونا با وجودی که از لحاظ فنی به مراتب بهتر از امسال بود و خود را در یک قدیمی فینال رسانده بود، با کامبکی تاریخی آنفلید به لیورپول باخت و شانس رسیدن به قهرمانی را از دست داد تا حسرت مسی برای چشیدن قهرمانی در لیگ قهرمانان چهارساله شود.

یکی دیگر از اتفاقات بد مسی، از دست دادن قهرمانی رقابت های جام ملت های آمریکای جنوبی بود. مسی در این رقابت ها که به میزبانی برزیل برگزار شد، ضمن از دست دادن قهرمانی حاشیه های فراوانی برای خود ایجاد کرد و با متهم کردن کنفدراسیون آمریکایی جنوبی به فساد برای خود محرومیت هم درست کرد تا حضور در این رقابت ها برایش حاشیه زیادی داشته باشد.

مسی و یارانش با وجود قهرمانی در لالیگا، شانس قهرمانی جام حذفی را هم از دست دادند و نتوانستند حداقل دو جام داخلی فوتبال اسپانیا را کسب کنند.

با این حال اما از عملکرد خیره کننده مسی در فصل گذشته نباید گذشت، او اگر از لحاظ تیمی موفق نبود، ولی از لحاظ فردی فصل متفاوت و فوق العاده ای را پشت سر گذاشت و همین امر باعث شد تا مهم ترین عناوین سال 2019 را به دست بیاورد.

مسی نیز در سال 2020 نیز اهداف بزرگی را دنبال خواهد کرد تا کماکان بتواند در صدر بماند.

کفش طلا

مسی برای گرفتن کفش طلای هفتمش در این فصل رقبای زیادی دارد. او در حال حاضر در لالیگا 13 گل زده و با یک گل بیشتر از بنزمای رئال مادرید در رده دوم است، اما او تنها با بنزما رقابت نمیکند، زیرا در لیگ های ایتالیا و آلمان مسی رقبای جدی تری دارد که باید برای به دست آوردن این جایزه تلاشش را بیشتر کند.

لیگ قهرمانان

یکی دیگر از اهداف مسی در سال 2020 جبران ناکامی در رقابت های لیگ قهرمانان است. مسی و بارسلونا 4 سال است در رقابتهای لیگ قهرمانان موفق به قهرمانی نشدند و بدون شک در این سال مسی برای رسیدن به این هدف بزرگ انگیزه فراوانی خواهد داشت.

قهرمانی با تیم ملی فوتبال آرژانتین

هدف بزرگ و دیگر لئو در سال 2019 قهرمانی در مسابقات جام آمریکای جنوبی با کشورش است. مسی در سال پیش این شانس را با حذف در نیمه نهایی از دست داد و حتی به فینال رقابت ها هم نرسید.

با این حال آرژانتین در سال 2020 به صورت مشترک با کلمبیا میزبان این رقابت ها است. قهرمانی در رده ملی یکی از بزرگ ترین حسرت هایی است که مسی آن را در این چند سال گذشته با خود حمل کرده است.

حال باید دید سال 2020 برای این فوق ستاره چطور آغاز و به پایان خواهد رسید.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала