غنی: از خاک افغانستان در برابر هیچ کشوری استفاده نخواهد شد

© Photo / ارگ / ارگغنی: از خاک افغانستان در برابر هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
غنی: از خاک افغانستان در برابر هیچ کشوری استفاده نخواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور افغانستان می‌گوید افغانستان تحولات منطقه را با دقت تعقیب نموده و در حفظ گسترش روابط حسنه با تمام کشورهای منطقه و جهان است.

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان در صفحه توییر  اش در پیوند به رویداد اخیر در عراق نوشته است: جمهوری اسلامی افغانستان تحولات منطقه را با دقت تعقیب نموده و در حفظ و گسترش روابط حسنۀ دو جانبه و چندین جانبه خویش با تمامی کشورهای منطقه و جهان می‌باشد.

حامد کرزی کشته شدن قاسم سلیمانی را محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان
حامد کرزی کشته شدن قاسم سلیمانی را محکوم کرد

رئیس‌جمهور غنی می‌گوید که در گفتگو با مایک پمپئو وزیر خارجۀ امریکا در مورد کشته‌شدن قاسم سلیمانی، تاکید کرده که از خاک افغانستان در برابر کشور سوم و یا منازعه‌های دیگر منطقه‌ای استفاده نشود.

وی نوشته است: دولت به ملت شریف افغانستان و تمامی همسایه‌های خود اطمینان می‌دهد که در مطابقت با مندرجات توافق امنیتی با امریکا، خاک افغانستان در هیچ حالت علیه هیچ کشور خارجی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

رئیس‌جمهور غنی از هر طرف خواسته است تا اختلاف‌های پیش آمده ار از طریق گفتگو حل نمایند.

آقای غنی نوشته است: از همسایه بزرگ خویش ایران که با ما مشترکات زبانی، دینی، تاریخی و فرهنگی گسترده دارد و از امریکا که شریک ستراتیژیک و بنیادین افغانستان است تمنا داریم که از افزایش تنش‌ها جلوگیری نموده و امید بر آن داریم که هر دو طرف اختلاف‌های پیش آمده را از طریق گفتگو حل نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала