ابراز نگرانی پوتین از ترور سلیمانی در تماس تیلیفونی با ماکرون

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر ابراز نگرانی پوتین از ترور سلیمانی در تماس تیلیفونی با ماکرون
ابراز نگرانی پوتین از ترور سلیمانی در تماس تیلیفونی با ماکرون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور روسیه در تماس تیلیفونی با همتای فرانسوی خود، از ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ابراز نگرانی کرده است.
ترامپ: ایران هرگز در جنگ پیروز نشده است - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: ایران هرگز در جنگ پیروز نشده است

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین از تماس تیلیفونی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی اش درباره ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط نظامیان امریکایی در بغداد خبر داد.

پسکوف در نشست خبری گفت، که پوتین در تماس تیلیفونی با ماکرون از ترور سردار سلیمانی ابراز نگرانی کرده و عملیات امریکایی‌ها را مسبب افزایش تنش‌ها در منطقه دانست.

پسکوف در بخش دیگری از صحبت‌هایش توضیح داد، که رئیس‌جمهور روسیه در تماس تیلیفونی با همتای امریکایی خود، بر لزوم حل مسالمت‌آمیز بحران لیبیا و پشتیبانی از تلاش‌های دیپلماتیک-سیاسی در این کشور تاکید کردند.

یادآوری می کنیم، که دولت ایالات متحده امروز (جمعه) پس از ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط نظامیان این کشور در بغداد، از شهروندان خود خواست عراق را ترک کنند.

بامداد امروز جمعه سیزدهم ماه قوس ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت راکت به دو موتر در نزدیکی میدان هوایی بغداد، الحشد الشعبی عراق از کشته شدن سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی امریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی پس از آن سپاه پاسداران ایران آن را تأیید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала