حامد کرزی کشته شدن قاسم سلیمانی را محکوم کرد

© Sputnik / P. Mamaghani حامد کرزی کشته شدن قاسم سلیمانی را محکوم کرد
حامد کرزی کشته شدن قاسم سلیمانی را محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین افغانستان حمله هوایی نیروهای امریکایی را بر میدان هوایی بغداد، خلاف اصول و موازین بین المللی در منطقه خواند.

به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان حمله هوایي نیروهای امریکایی بر میدان هوایی بغداد را که در نتیجه آن سردار قاسم سلیمانی قوماندان نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید به شدیداً تقبیح نموده ‌و این عمل را خلاف اصول و موازین بین المللی و صلح و ثبات در منطقه میداند. حامد کرزی می افزاید که این اقدام موجب افزایش تنش‌ها و خصومت‌های بیشتر در منطقه ما شده و به ثبات و صلح بیش از پیش آسیب می‌رساند.

  واکنش تند ریاست جمهوری به ظهارات حامد کرزی است - اسپوتنیک افغانستان
واکنش تند ریاست جمهوری به اظهارات اخیر حامد کرزی

حامد کرزی ضمن ابراز تسلیت و همدردی به خانواده شادروان سلیمانی، دولت و ملت برادر جمهوری اسلامی ایران شهید سلیمانی را شخصیت با وقار و خواستار صلح و ثبات در افغانستان توصیف کرده از بارگاه خداوند لایزال برایش بهشت برین استدعا دارد.

حامد کرزی همچنان افزود: "جمهوری اسلامی ایران با وجود حضور نظامی ایالات متحده امریکا در افغانستان با کشور ما  روابط حسنه داشته و در امر باز‌سازی کشور ما همکاری صمیمانه داشته است. وی ابراز اطمینان کرد که روابط حسنه و برادرانه بین  کشورهای برادر افغانستان و ایران همچنان مدبرانه و مبتنی بر همکاری ادامه خواهد یافت".

دفتر مطبوعاتی حامد کرزی

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала