ارائه طرح سناتورهای امریکایی برای ممنوعیت جنگ با ایران

© REUTERS / Tom Brennerارائه طرح سناتورهای امریکایی برای ممنوعیت جنگ با ایران
ارائه طرح سناتورهای امریکایی برای ممنوعیت جنگ با ایران  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سناتورهای امریکایی طرحی را پیشنهاد داده‌اند که بر اساس آن منابع مالی مورد نیاز برای هرگونه اقدام نظامی علیه ایران بلوکه خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، دو سناتور امریکایی برنی سندرز سناتور دموکرات و رو خانا نماینده جمهوریخواه کالیفرنیا روز جمعه طرحی را ارائه کرده‌اند که بر اساس آن هرگونه منابع مالی برای حمله نظامی علیه ایران بدون موافقت و دستور کنگره، بلوکه خواهد شد.

سناتور روسی: امریکا منتظر انتقام ایران بخاطر قتل جنرال سلیمانی باشد - اسپوتنیک افغانستان
سناتور روسی: امریکا منتظر انتقام ایران بخاطر قتل جنرال سلیمانی باشد

بر اساس این گزارش، طرح پیشنهادی نمایندگان امریکایی پس از آن ارائه شده است که در اقدام تروریستی ارتش ایالات متحده در عراق، قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان نظامی ایران و حشد شعبی به شهادت رسیدند.

ایران تاکید کرده است که انتقام سختی در انتظار امریکا خواهد بود. این اقدام ددمنشانه دولت آمریکا موجب تشدید تنش ها در خاورمیانه شده است.

این 2 نماینده امریکایی با انتشار بیانیه‌ای تاکید کردند: امروز ما شاهد تشدید خطری هستیم که ما را به یک جنگ فاجعه بار دیگر در خاورمیانه نزدیک کرده است. جنگ با ایران می‌تواند تعداد بیشماری را به کشتن دهد و تریلیون‌ها دالر هزینه در بر داشته باشد و موجب درگیری ها و منازعه های بیشتری شود، آن هم در منطقه‌ای پرنوسان و پرتنش از جهان.

در این بیانیه آمده است: ما باید برای تامین نیازهای مردم امریکا سرمایه‌گذاری کنیم نه تریلیون ها دالر را برای یک جنگ بی پایان هزینه کنیم.

قانون مربوط به محدودکردن منابع مالی اقدام نظامی علیه ایران سال گذشته توسط مجلس نمایندگان امریکا تصویب شد ولی کنگره طی ماه گذشته این قانون را از بودجه دفاع ملی حذف کرده است.

تیم کاین سناتور دموکرات نیز روز جمعه یک قطعنامه دیگر را پیشنهاد کرده است که بر اساس آن هرگونه اقدام خصمانه نظامی علیه ایران باید منحصرا با موافقت و تصویب کنگره باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала