بازداشت دو تن در ارتباط به کشته‌شدن جنرال سلیمانی در عراق

© REUTERS / Thaier Al-Sudaniبازداشت دو تن در ارتباط به کشته‌شدن جنرال سلیمانی در عراق
بازداشت دو تن در ارتباط به کشته‌شدن جنرال سلیمانی در عراق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های عراقی تحقیقات درباره خدمه طیاره‌یی که جنرال سلیمانی با آن وارد بغداد شده بود را آغاز کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه خبری "اسکای نیوز" روز شنبه (۴ جنوری) مدعی شد که مسئولان امنیتی عراق تحقیقات را درباره خدمه پرواز طیاره حامل جنرال قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس به بغداد آغاز کرده و در این راستا دو تبعه سوری و عراقی را بازداشت کرده است.

این شبکه خبری به نقل از مسئولان عراقی که نامشان فاش نشده، افزود که این مسوولان در این راستا دو تبعه سوری و عراقی را بازداشت کردند.

امریکا از پیامد انتقام‌جویی پس از قتل سلیمانی، به ایران هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا از پیامد انتقام‌جویی پس از قتل سلیمانی، به ایران هشدار داد

در همین راستا، بازجویی از کارمندان فرودگاه بغداد بعد از کشته‌شدن جنرال سلیمانی آغاز شده تا جزئیات سفر وی به عراق و حوادثی که در حین ترور رخ داد، روشن شود.

جنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد جمعه (۳ جنوری) در حمله هوایی نیروهای امریکایی در نزدیکی میدان هوایی بین‌المللی بغداد، پایتخت عراق کشته شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع امریکا این خبر را تایید کرده‌اند.

پنتاگون با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حمله بر موتر قاسم سلیمانی به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا صورت گرفته است.

همچنان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران با اعلام سه روز عزای عمومی در ایران، گفته است: "انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه دیشب آلودند".

همچنان شبه‌نظامیان شیعه اعلام کرده اند که در نتیجه عملیات در بغداد، پنج عضو گروه شبه‌نظامیان و دو "مهمان" شان کشته شده اند. در میان کشته‌شدگان ابومهدی المهندس، معاون فرمانده شبه‌نظامیان شیعه نیز شامل است. قبل از این مایک پامپئو، وزیر خارجه امریکا ابومهدی المهندس را به حمله بر سفارت امریکا در بغداد به تاریخ ۳۱ دسمبر، متهم کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала