دیدار حمدالله محب با سفیر ایران

© دفتر مشاور امنیت ملی افغانستاندیدار حمدالله محب با سفیر ایران
دیدار حمدالله محب با سفیر ایران  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی افغانستان امروز با سفیر ایران در کابل دیدار کرد.
نبیل: سلیمانی برای منطقه تهدید و برای ایران سرمایه بود  - اسپوتنیک افغانستان
نبیل: سلیمانی برای منطقه تهدید و برای ایران سرمایه بود

به گزارش اسپوتنیک، دفتر شورای امنیت ملی افغانستان امروز شنبه (14 جدی) نوشت: داکتر حمدالله محب مشاور امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان شام امروز با بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران مقیم کابل دیدار کرد.
دفتر شورای امنیت ملی افغانستان در ادامه نوشته است، که مشاور امنیت ملی از جمهوری اسلامی ایران بابت مسکن‌دادن به مهاجران افغانستانی و مهیا‌ نمودن شرایط زندگی برای آن‌ها تشکر نمود.
وی گفت، که دولت افغانستان به مردم، همسایه‌گان و متحدان خویش اطمینان می‌دهد، که از خاک افغانستان در برابر هیچ کشور بیرونی استفاده نمی‌گردد و امید دارد که ایران به نقش مثبت و سازنده در افغانستان ادامه دهد.
دفتر شورای امنیت ملی افغانستان همچنان نوشته است، که مشاور امنیت ملی افزود، که دولت افغانستان توقع دارد که بحث‌های پیش‌آمده بین جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده امریکا از طریق گفت‌گو و مذاکره حل گردد.
سپس سفیر ایران امینیان در این دیدار بیان داشت، که کشورش از نیت نیک افغانستان مطمین بوده و از این بابت سپاس‌گزار است.

یادآوری می کنیم، که دولت ایالات متحده دیروز (جمعه) پس از ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط نظامیان این کشور در بغداد، از شهروندان خود خواست عراق را ترک کنند.

بامداد دیروز جمعه سیزدهم ماه جدی ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت راکت به دو موتر در نزدیکی میدان هوایی بغداد، الحشد الشعبی عراق از کشته شدن سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی امریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی پس از آن سپاه پاسداران ایران آن را تأیید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала