راهپیمایی امریکایی ها در برابر جنگ با ایران در نیویورک

© REUTERS / Jeenah Moonراهپیمایی امریکایی ها در برابر جنگ با ایران در نیویورک
راهپیمایی امریکایی ها در برابر جنگ با ایران در نیویورک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هزاران نفر از شهروندان امریکا و فعالان ضدجنگ، در شهرهای مختلف امریکا راهپیمایی کردند.
نیویورک‌تایمز: پیشینه دروغ‌های ترامپ، توجیهاتش درباره ترور سلیمانی را بی اعتبار کرده است - اسپوتنیک افغانستان
نیویورک‌تایمز: پیشینه دروغ‌های ترامپ، توجیهاتش درباره ترور سلیمانی را بی اعتبار کرده است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، روز شنبه هزاران نفر از امریکایی‌‌ها در اعتراض به اقدامات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور امریکا که به تشدید تنش با ایران منجر شده، به خیابان‌ها آمدند.

در نیویورک، معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین ضدجنگ، خروج نظامیان امریکایی از غرب آسیا و پایان دادن به جنگ‌های این کشور در این منطقه را خواستار شدند.

«به بمباران عراق پایان دهید» و «از خاورمیانه» بیرون شوید، از جمله شعارهایی بود، که در این تظاهرات مطرح شد.

معترضان ضدجنگ در واشنگتن هم در برابر کاخ سفید تجمع کردند و در واشنگتن، در برابر برج ترامپ. آنطور که رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اند، مجموعا در ۷۰ نقطه در امریکا تظاهرات ضدجنگ برگزار شده است.

شرکت‌کنندگان، که برخی از آن‌ها تصاویر سردار «قاسم سلیمانی» و پرچم ایران را هم به دست داشتند، حمله اخیر امریکا به شهادت سردار سلیمانی منجر شد را محکوم کردند.

معترضان همچنین بازداشت و استیضاح ترامپ به دلیل به خطر انداختن منافع امریکا را خواستار شده‌اند. 

این در حالیست، که تنش ها بین ایران و امریکا پس از آن افزایش یافته که دولت ایالات متحده دیروز (جمعه) پس از ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط نظامیان این کشور در بغداد، از شهروندان خود خواست عراق را ترک کنند.

یادآوری می کنیم، که بامداد دیروز جمعه سیزدهم ماه جدی ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت راکت به دو موتر در نزدیکی میدان هوایی بغداد، الحشد الشعبی عراق از کشته شدن سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی امریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی پس از آن سپاه پاسداران ایران آن را تأیید کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала