فرمانده سپاه پاسداران: به حضور آمریکا در خاور میانه پایان می‌دهم

© AP Photo / Vahid Salemiفرمانده سپاه پاسداران: به حضور آمریکا در خاور میانه پایان می‌دهم
فرمانده سپاه پاسداران: به حضور آمریکا در خاور میانه پایان می‌دهم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد که ترور سردار سلیمانی نقطه آغازی بر پایان حضور آمریکا در منطقه خاور میانه است.

به گزارش اسپوتنیک، حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران ایران، در مصاحبه با خبرگزاری "ایرنا" جنرال قاسم  سلیمانی را معمار شکست‌های استراتژیک آمریکا در دهه‌های گذشته توصیف و با تاکید بر اینکه ترور سردار سلیمانی نقطه آغازی بر پایان حضور آمریکا در منطقه است، تصریح کرد: سپاه به طور قطع انتقام دردناک و پشیمان کننده ای از آمریکا خواهد گرفت؛ اما زمان و مقیاس آن مکتوم است.

وی افزود: سردار سلیمانی در عین صلابت و اقتدار، یک فردبسیار متواضع بود؛ در کار دقیق، جدی و سخت‌گیر اما مهربان بود و طبع لطیف و شوخ‌طبعی جزو ویژگی های برجسته این شخصیت والا مقام بود.

امریکا از پیامد انتقام‌جویی پس از قتل سلیمانی، به ایران هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا از پیامد انتقام‌جویی پس از قتل سلیمانی، به ایران هشدار داد

حسین سلامی با بیان اینکه ترور سردار قاسم سلیمانی یک انتقام گیری راهبردی را در پی دارد که مطمئناً به حضور آمریکا در منطقه پایان خواهد داد، گفت: این ترور، باعث شکل گیری یک انرژی جدید در جغرافیای وسیع به صورت خود جوش، آتش به اختیار و مصمم برای یک انتقام گیری سخت می‌شود.

وی افزود: این انتقام گیری در جغرافیای وسیع در طول زمان و با تاثیر‌های تعیین کننده خواهد بود.

فرمانده کل سپاه گفت: آمریکایی‌ها با ایجاد اقدام خود، آغازی برای پایان حضور خود ساختند و ترور سردار سلیمانی نقطه آغازی برای پایان حضور آمریکا در منطقه است.

سردار سلامی افزود: این عبارت ثبت شود، زیرا بعد‌ها همه تحقق آن را خواهند دید.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: ترور سردار سلیمانی پایان سردار سلیمانی نیست بلکه آغاز جدیدی بر سردار سلیمانی است و او خود یک مسیر و مکتب از جهاد و مبارزه ضد مستکبران است.

جنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد جمعه (سوم جنوری) در حمله هوایی نیروهای امریکایی در نزدیکی میدان هوایی بین‌المللی بغداد، پایتخت عراق کشته شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع امریکا این خبر را تایید کرد.

پنتاگون با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حمله بر موتر قاسم سلیمانی به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا صورت گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала