واکنش طالبان به کشته شدن قاسم سلیمانی

© Photo / IRNAواکنش طالبان به کشته شدن قاسم سلیمانی
واکنش طالبان به کشته شدن قاسم سلیمانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان با انتشار پیامی مرگ سلیمانی را تسلیت گفته و حمله امریکا را وحشیانه خواندند.

به گزارش اسپوتنیک، گروه طالبان امروز یکشنبه تاریخ 4 جنوری، با فرستادن پیمای قتل قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را تسلیت گفته و نیز افزودند که امارت اسلامی قتل سلیمانی را یک ماجراجویی بزرگ از سوی امریکایی‌ها می‌داند و نسبت به عواقب آن هشدار می‌دهد.
از سویی هم در پیامی که از سوی طالبان فرستاده شده، تاکید کردند که جهاد علیه امریکا در افغانستان ادامه خواهد داشت. و گفته اند که رفتار امریکا پس از مرگ سلیمانی نشان می‌دهد که امریکا ناتوان‌تر از هر زمان است.
جنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد جمعه (سوم جنوری) در حمله هوایی نیروهای امریکایی در نزدیکی میدان هوایی بین‌المللی بغداد، پایتخت عراق کشته شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع امریکا این خبر را تایید کرده‌اند.
پنتاگون با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حمله بر موتر قاسم سلیمانی به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا صورت گرفته است.
همچنان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران با اعلام سه روز عزای عمومی در ایران، گفته است: "انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای این حادثه آلودند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала