ورود دوباره کشتی‌های جنگی انگلیس به تنگه هرمز

© AFP 2023 / HO/MOD اعزام مجدد کشتی‌های جنگی انگلیسی به تنگه هرمز
اعزام مجدد کشتی‌های جنگی انگلیسی به تنگه هرمز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که دو کشتی نیروی دریایی این کشور مجددا کشتی های تجاری را که با پرچم انگلیس از تنگه هرمز عبور می کنند، مشایعت خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس روز شنبه اعلام کرد نیروی دریایی این کشور همراهی کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز را همزمان با افزایش تنش‌ها با ایران از سرمی‌گیرد.

بنابر اعلام وزارت دفاع انگلیس، دو فروند کشتی «HMS Montro» و «HMS Defender» که چند هفته پیش همراهی کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز را متوقف کرده بودند، بار دیگر این مأموریت را انجام خواهند داد.

 ورود کشتی جنگی دوم انگلیس به خلیج فارس  - اسپوتنیک افغانستان
ورود کشتی جنگی دوم انگلیس به خلیج فارس

والاس در این مورد گفت: «دولت تمام گام‌های لازم را برای حفاظت از کشتی‌ها و شهروندان‌مان در این برهه زمانی، برخواهد داشت».

این در حالی است چندی قبل یک کشتی جنگی نیروی دریایی انگلیس که برای مدتی در قالب یک ماموریت نظامی در تنگه هرمز حضور داشت، ازمنطقه خارج شد.

آمریکا چندی است که یک ائتلاف دریایی را با ادعای محافظت از کشتی‌های تجاری در خلیج فارس ایجاد کرده و انگلیس از جمله اندک کشورهای  حاضر در این ائتلاف است.

پیش ازاین  یک منبع امنیتی در دولت انگلیس گفته بود برای اجتناب از افزایش تنش‌ها با ایران، تمام کشتی‌های تجاری خود در خلیج فارس را اسکورت نمی‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала