اتحادیه اروپا وزیر خارجه ایران را برای بررسی تنش‌ها به بروکسل دعوت کرد

© AFP 2023 / Atta Kenareاتحادیه اروپا وزیر خارجه ایران را برای بررسی تنش‌ها به بروکسل دعوت کرد
اتحادیه اروپا وزیر خارجه ایران را برای بررسی تنش‌ها به بروکسل دعوت کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جواد ظریف برای بحث و گفتگو درمورد کشته شدن جنرال قاسم سلیمانی از سوی اتحادیه اروپا به بروکسل دعوت شد.

به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، جواد ظریف وزیر خارجه ایران را برای گفتگو و رهایی از افزایش تنش‌ها در منطقه به بروکسل دعوت کرد. و از کشته شدن قاسم سلیمانی توسط امریکا ابراز نگرانی کرد.
در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است:« در پایان هفته نماینده عالی رتبه، جوزپ بورل در گفتگو با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران درباره آخرین تحولات عراق گفتگو نمود و در مورد لزوم کاهش تنش در منطقه و اهمیت حفظ برجام صحبت کرد.»
بورل از ایران خواسته است كه خویشتن داری نموده و در خصوص واکنش های احتمالی با دقت تفکر نماید تا از تشدید بیشتر تنش كه برای كل منطقه و جمعیت آن خطرناک می باشد، جلوگیری شود.
جنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد جمعه (سوم جنوری) در حمله هوایی نیروهای امریکایی در نزدیکی میدان هوایی بین‌المللی بغداد، پایتخت عراق کشته شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع امریکا این خبر را تایید کرده‌اند.
پنتاگون با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حمله بر موتر قاسم سلیمانی به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا صورت گرفته است.
همچنان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران با اعلام سه روز عزای عمومی در ایران، گفته است: "انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای این حادثه آلودند".
از سویی هم امروز یکشنبه 4 جنوری دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریكا اعلام کرده در صورتی که ایران تهدیدات خود را عملی کرده و هر شهروند آمریکایی را هدف قرار دهد، نسبت به ایران واكنش سریع نشان خواهد داد و ده‌ها هدف از پیش تعیین شده ایرانی را مورد حمله قرار خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала