احکام رئیس جمهور غنی در پیوند به کاهش آلودگی هوا

© @ARG - FBاشرف غنی
اشرف غنی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری از صدور دو حکم از سوی رییس جمهور غنی در رابطه به کاهش آلودگی هوا اعلام نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، ریاست جمهوری طی احکام جداگانه، نصب دستگاه تصفیه کننده دود، در منازل، شهرک ها و ادارات دولتی دارای سیستم مرکز گرمی و منع سوختاندن تایر، رابر و پلاستیک را به منظور گرم کردن و تولید انرژی، صادر کرد.

ریاست جمهوری در یک بیانیه گفته است که رئیس جمهور غنی مطابق با ماده پانزدهم قانون اساسی و حکم ماده بیست و هفتم قانون محیط زیست، به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، کاهش عوامل مخرب بر آن و حفاظت از محیط زیست، این احکام را صادر نموده است.

در این اعلامیه آمده است که رئیس جمهور در مورد نصب دستگاه تصفیه کننده دود؛ ادارات دولتی، مالکین و متصرفین بلند منزل ها و شهرک های دارای سیستم مرکز گرمی، مکلف شده اند تا دستگاه تصفیه کننده دود(فلتر معیاری) را که از انتشار دود بیشتر جلوگیری کند، در تاسیسات مربوط نصب نمایند.

رئیس جمهور اداره ملی حفاظت محیط زیست را موظف نموده تا در همکاری با وزارت امورداخله، شهرداری مربوط و سایر ادارات ذیربط، این حکم را ابلاغ نموده، تعهد کتبی و تعیین مدت برای مالکین بلند منزل ها و شهرک ها را مبنی بر نصب دستگاه تصفیه کننده دود(فلتر معیاری) اخذ نموده و از نصب و فعال بودن این دستگاه به صورت مداوم نظارت کند.

همچنان بر اساس فرمان ریاست جمهوری، متخلفین با رعایت احکام قوانین کشور توسط ادارات ذیربط تحت تعقیب عدلی قرار گیرند و مانع سوختاندن تایر، رابر و پلاستیک شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала