کشته شدن ده ها تن در حمله هوایی نیرو های حفتر به دانشکده نظامی طرابلس

CC BY 3.0 / Patrick André Perron / Tripoli, Libya حمله هوایی نیرو های حفتر به دانشکده نظامی طرابلس ده کشته برجا گذاشت
  حمله هوایی نیرو های حفتر به دانشکده نظامی طرابلس ده کشته برجا گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حمله هوایی نیرو‌های خلیفه حفتر 30 تن از دانشجویان دانشکده نظامی در طرابلس پایتخت لیبی کشته و 33 تن دیگر شدیدا زخم برداشتند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Afrigatenews حدود 30  تن از دانشجویان دانشکده نظامی طرابلس در حمله هوایی نیرو‌های خلیفه حفتر کشته شدند.

بر اساس این گزارش، نیرو‌های خلیفه حفتر که از حمایت برخی کشور‌های عربی برخوردار است در راستای کوشش برای تصرف طرابلس، پایتخت لیبی که تحت کنترل دولت وفاق ملی است، به دانشکده نظامی این شهر حمله و باعث کشته شدن 30 دانشجوی افسری شد.

دولت وفاق ملی لیبی از ترکیه خواسته است از طرابلس در مقابل حملات نیروهای خلیفه حفتر حمایت کند. این درخواست با واکنش تند خلیفه حفتر و کشورهای عربی همراه بود. 

سرنوشت مبهم پسران قذافی 8 سال پس از سرنگونی وی - اسپوتنیک افغانستان
سرنوشت مبهم پسران قذافی 8 سال پس از سرنگونی وی

در 27 نوامبر سال 2019 میلادی، انقره و دولت وفاق ملی لیبی دو توافقنامه امضا کردند که یکی از آن‌ها به همکاری نظامی دو طرف و دیگری به مرز‌های دریایی کشور‌ها در مدیترانه شرقی مرتبط بود. به دنبال این توافق نظامی، اردوغان گفت اگر دولت وفاق ملی درخواست کند، ترکیه نیروی نظامی خود را به لیبی اعزام می‌کند.

نیروهای خلیفه حفتر که از حمایت غرب، امارات، مصر و عربستان برخوردار است از آوریل سال گذشته میلادی به منظور به تصرف درآوردن طرابلس از شرق لیبی به سوی پایتخت حرکت کرده‌ و جنگ شرورانه‌ای را به راه انداخته‌اند.

پس از سرنگونی معمر قذافی در سال 2011 ، جنگ داخلی در لیبی ادامه دارد. در هفت سالی که از سقوط قذافی گذشته، لیبی با پارلمان‌های موازی، دولت‌های موازی، ارتش‌های موازی، حدود 1500 گروه شبه‌نظامی، دو کودتای ناموفق و یک جنگ داخلی تمام عیار روبه‌رو بوده. از تندروترین طرفداران ایده‌های اسلامی و اجرای "قانون شریعت" به سبک داعش گرفته، تا سلطنت‌طلب‌های محافظه‌کار و سکولارهای ارتشی و دموکرات‌های لیبرال، همه در این مدت تلاش کرده‌اند قدرت را در کشور به دست بگیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала