ترامپ: در حمله به ایران از سلاح های دو تریلیون دالری زیبا استفاده خواهیم کرد

© AP Photo / Evan Vucci ترامپ: در حمله به ایران از سلاح های دو تریلیون دالری زیبا استفاده خواهیم کرد
  ترامپ: در حمله به ایران از سلاح های دو تریلیون دالری زیبا استفاده خواهیم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آمریكا در ادامه تهدید های خود علیه ایران اظهار داشت كه ایران در صورت حمله با جدیدترین تجهیزات نظامی روبرو خواهد شد که ایالات متحده "دو تریلیون دالر" را هزینه ساخت آنها کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در ادامه تهدید ها علیه ایران  در توییتی که به فاصله شش ساعت پس از تهدید به هدف گرفتن 52 نقطه در ایران به یاد گروگان‌های سفارت آمریکا در تهران منتشر کرد، در توییتی دیگر نوشت که آنها حمله کردند و ما پاسخ دادیم.

او در ادامه نوشت به آنها توصیه می‌کنم که دوباره دست به حمله نزنند، اما اگر چنین کنند به آنها ضربه سختی می‌زنیم که تا کنون تجربه نکرده‌اند.

او در ادامه نوشت به آنها توصیه می‌کنم که دوباره دست به حمله نزنند، اما اگر چنین کنند به آنها ضربه سختی می‌زنیم که تا کنون تجربه نکرده‌اند.

ترامپ: جنرال سلیمانیباید سال‌ها پیش از بین می رفت - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: جنرال سلیمانی باید سال‌ها پیش از بین می رفت

رئیس‌جمهور آمریکا در توییتی دیگر نیز نوشت:«آمریکا اخیرا دو تریلیون دالر برای تجهیزات نظامی هزینه کرده است. آمریکا بهترین و بزرگترین مجموعه تجهیزات نظامی جهان را دارد و در صورتی که ایران به هر یک از پایگاه‌های آمریکا یا نیروهای آمریکایی حمله کند، بی‌درنگ برخی از این تجهیزات زیبا و نو را برایش می‌فرستد».

در مقابل تهدید مقامات آمریکایی، مقامات تهران نیز اعلام کرده‌اند که انتقام از آمریکا قطعی است و انجام خواهد شد. سردار نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه در گفتگویی تلویزیونی مدعی شد که آمریکایی‌ها التماس می‌کنند که انتقام نگیریم اما انتقام حتمی است و آنها بی‌جهت پیام نفرستند.

پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در بغداد، جمهوری اسلامی تهدید کرده که انتقام سختی خواهد گرفت. شورای عالی امنیت ملی پس از جلسه ویژه ، در بیانیه‌ای اعلام کرد که در زمان و مکان مناسب انتقام خواهد کرد.

البته در این بیانیه به نوع انتقام اشاره‌ای نشده، اما مجید تخت روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل اقدام ترور قاسم سلیمانی را اعلام جنگ توصیف کرده است.

مراسم تشییع قاسم سلیمانی از ساعت 8 بامداد امروز (یکشنبه)، در اهواز آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала