مراسم وداع با پیکر سردار سلیمانی در ایران آغاز شد

© AFP 2023 / KHAMENEI.IR / AFP مراسم وداع با پیکر سردار سلیمانی در ایران آغاز شد
   مراسم وداع با پیکر سردار سلیمانی در ایران آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های ایرانی از آغاز مراسم ویژه تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی، در اهواز خبر داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری "ایسنا"، پیکر جنرال قاسم سلیمانی فرمانده نخبه ارتش ایران که در اثر عملیات آمریکا در عراق به شهادت رسید، به ایران تحویل داده شده و، مراسم وداع با وی در حال انجام است.

در پی درخواست مردم خوزستان برای میزبانی از پیکر سردار حاج قاسم سلیمانی، مراسم تشییع وی و دیگر شهدا از ساعت 7 صبح امروز یکشنبه، (15جدی) در میدان مولوی اهواز آغاز شده است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشریح جزییات آیین‌های تشیع و خاکسپاری سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی  گفت: پس از موافقت فرمانده کل سپاه، پیکر سردار سلیمانی امروز در اهواز تشییع می‌شود.

 

به گفته سخنگوی سپاه پاسداران، علاوه بر اهواز،  عصر امروز (یکشنبه)  مراسم وداع در مشهد نیز برگزار می شود . سخنگوی سپاه گفت،  پیکر جنرال سلیمانی روز دوشنبه پس از برگزاری مراسم وداع ، برای خاک سپاری که قرار است روز سه شنبه برگزار شود، به کرمان منتقل خواهد شد.   

  مراسم وداع با پیکر جنرال سلیمانی از شبکه های تلویریونی اهواز، مرکز اداری ولایت خوزستان جایی که میلیون ها نفر  طبق گفته های رسانه های ایرانی ، برای خداحافظی با جنرال گردهم آمده اند، به طور زنده پخش می شود .

به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا، بالگردهای آمریکایی به کاروانی که در آن سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌همراه ابومهدی المهندس معاون نیروهای الحشد الشعبی، پاسدار حسین جعفری‌نیا، پاسدار شهرود مظفری‌نیا، پاسدار هادی طارمی، پاسدار وحید زمانیان و چند نفر از اعضای این سازمان حضور داشتند شلیک کردند.

پس از این حادثه در واشنگتن گفته شد که این اقدام آنها دفاعی بوده است. ترامپ مدعی شد که سردار سلیمانی در حال آماده سازی برای "حمله به دیپلمات ها و پرسنل ارتش آمریكا" بود.

جنرال قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه، نقش بسیار برجسته ای در تحولات چند سال اخیر در خاورمیانه داشت. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نیز درباره وی گفت: سردار سلیمانی نه تنها یک فرمانده جنگی و طراح عملیات‌های بزرگ بود بلکه یک سیاستمدار و استراتژیست بی‌نظیر و با استعداد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала