اعلام همبستگی مکرون با اقدامات آمریکا علیه ایران

© REUTERS / Alain Jocard/Poolاعلام همبستگی مکرون با اقدامات آمریکا علیه ایران
اعلام همبستگی مکرون با اقدامات آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود، همبستگی پاریس با همپیمانان بین المللی این کشور را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آمریکایی‌اش اظهار کرد که با هم‌پیمانانش در ارتباط با تحولات اخیر مربوط به اقدام تروریستی آمریکا در عراق اظهار همبستگی می‌کند و ایران باید از دست زدن به آنچه «اقدامات بی‌ثبات‌کننده» خواند، اجتناب کند.

 دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه با توجه به افزایش تنش‌ها در عراق و منطقه بر همبستگی کامل خود با همپیمانان کشور با در نظر گرفتن حملات اجرا شده در هفته‌های اخیر علیه ائتلاف در عراق تاکید می‌کند.

 ترامپ: به حماقت مکرون پاسخ خواهم داد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: به حماقت مکرون پاسخ خواهم داد

دفتر ریاست جمهوری فرانسه در ادامه گفت، ماکرون همچنین نگرانی‌های خود در رابطه با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده نیروی قدس سپاه ابراز کرده و بر لزوم اینکه ایران از هرگونه اقدام منجر به تشدید تنش در اوضاع و از بین رفتن ثبات منطقه اجتناب کند، تاکید کرد.

دفتر مکرون اعلام کرد که با توجه به افزایش تنش‌ها در عراق و منطقه، همبستگی کامل خود را با متحدان فرانسه در ارتباط با حملات انجام شده در هفته‌های اخیر علیه ائتلاف ( ضد داعش) در عراق اعلام کرد.

گفتنیست که به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، پهپادهای آمریکایی بامداد جمعه (3 جنوری)  به کاروان حامل سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق شلیک نموده و آنها را به همراه هشت نفر دیگر در مسیر فرودگاه بغداد ترور کرده و به شهادت رساندند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала