جنرال سلیمانی با پوتین مناسبات نزدیک داشت

© AFP 2023 / KHAMENEI.IR / AFPسردار قاسم سلیمانی
سردار قاسم سلیمانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور خامنه ای، جنرال سلیمانی شخصیت کلیدی در همکاری با روسیه بود.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروهای ویژه القدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (سپاه ، بخش های نخبه نیروهای مسلح ایران) ، برای تقویت همکاری های استراتژیك با روسیه اقدامات زیادی را انجام داده است.

ترامپ و پومپئو - اسپوتنیک افغانستان
پومپئو قاتل اصلی قاسم سلیمانی می باشد

علی اکبر ولایتی سیاستمدار ایرانی در این ارتباط روشنی انداخته گفته است: "سلیمانی شخصیت مهم در همکاری ما با روسیه بود و به رئیس جمهور روسیه ، ولادیمیر پوتین ، که با وی روابط نزدیکی داشت بسیار احترام می گذاشت."
به گفته ولایتی ، "اگر فرمانده القدس در مهمترین لحظات شجاعت از خود نشان نمی داد ، بغداد در دست تروریست های گروه دولت اسلامی (داعش ، در فدراسیون روسیه ممنوع است) قرار میداشت و دمشق بدست سلفی های تندرو قرار می گرفت".
ولایتی تأکید کرد: "با کشتن جنرال سلیمانی ، ایالات متحده بزرگترین حماقت را انجام داد و اکنون در صورت عدم عقب راندن نیروهای خود از خاورمیانه ،" ویتنام دوم "را خواهد داشت."

وداع میلیونی تهرانی ها با سردار سلیمانی + تصاویر - اسپوتنیک افغانستان
وداع میلیونی تهرانی ها با سردار سلیمانی + تصاویر

در وداع با رهبر نظامی ایران در تهران صدها هزار نفر به جاده های تهران سرازیر شدند. این مراسم به همت رهبر و رهبر معنوی جمهوری اسلامی ، آیت الله علی خامنه ای با حضور حسن روحانی رئیس جمهور ایران برگزار شد.
سلیمانی در 7 جنوری در زادگاهش کرمان در جنوب شرقی ایران به خاک سپرده خواهد شد.
قابل ذکر است که به تاریخ 3 جنوری ، پنتاگن یک عملیات ویژه را انجام داد که در طی آن جنرال سلیمانی کشته شد. این ترور به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت.
شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه ای گفت: "آمریكا نمی تواند از مجازات در زمان مناسب و در یك مکان مناسب فرار کند."

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала