جنرال سلیمانی توانست پیلوت روسی را از اسارت ترک ها نجات دهد

© Photo / IRNAسردار قاسم سلیمانی
سردار قاسم سلیمانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال سلیمانی یگانه کسی بود که توانست پیلوت طیاره جنگی روسیه را که هدف قوای هوایی ترکیه قرار گرفته بود، از اسارت ترک ها یا مرگ حتمی نجات داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از El Mundo، براساس گزارشات رسیده از تهران ، چند سال قبل جنرال سلیمانی ، قوماندان نیروهای خاص "القدس" ، عملیاتی را برای نجات پیلوت بمب افکن روسی انجام داد.

جنرال ایرانی قاسم سلیمانی که متخصص در انجام عملیات در خارج از کشور بود ، چندین سال در عملیات های جنگی علیه داعش در عراق و سوریه شرکت کرد ، بر علاوه ماموریت خاص و موفقانه را برای نجات پیلوت بمب روسی روسی نیز انجام داد.

arrest - اسپوتنیک افغانستان
قاتل پیلوت روسی در ترکیه محکمه میشود

به گزارش خبرگزاري ايران فارس ، پس از سقوط بمب روسي ، حین که هر دوپیلوت با پراشوت به زمین نشست می نمودند، در جریان که هنوز  در هوا قرار داشتند، تحت آتش دشمن قرار گرفتند. یکی از پیلوت هنوز به زمین نه نشست ننموده بود که توسط تروریست ها تیر باران گردید . پیلوت دوم در محل کمی دور تر زنده نشست نمود. این منطقه کاملاً تحت کنترول تروریست ها قرار داشت. تركيه عاجل نيروهاي ويژه را به محل سقوط هواپيماي روسي فرستاد تا بتواند پیلوت را اسیر بگيرد و متعاقباً روسي را تهدید و شانتاژ نماید.

روسیه برای نجات پیلوت خود چندین هلیکوپتر را به محل فرستاد، اما آنها تحت آتش مدرن ترین سلاح های نیروهای اردوی آزاد سوریه (طرفدار ترکیه) قرار گرفتند. در نتیجه ، نیروهای روسیه نتوانستند پیلوت خود را نجات دهند.

سپس قوماندانی روسیه با سلیمانی توافق کرد تا در نجات کنستانتین مورختین ، پیلوت طیاره جنگی سو-24 که در هنگام سقوط هواپیما با پراشوت به زمین نشست نموده است ، کمک کند.

پلان عملیات جستجو و نجات پیلوت روسی را شخص سلیمانی به روسیه مطرح نمود.

مسکو پیشنهاد وی را پذیرفت و اختیارات به وی  داد. سلیمانی عاجل یک عملیات ویژه را به همراه مبارزان حزب الله و نیروهای ویژه سوریه که در ایران آموزش شده بودند ، آماده کرد. روسیه به نوبه خود حمایت هوایی و ارتباطات ماهواره ای را فراهم نمود.

تهران برای وداع با جنرال سلیمانی آمادگی می‌گیرد - اسپوتنیک افغانستان
تهران برای وداع با جنرال سلیمانی آمادگی می‌گیرد

پس از آنکه بمب افکن ها و هلیکوپترهای روسی "منطقه" را هدف قرار دادند و قوماندانی شبه نظامیان ترکیه را (که خود را جزئی از اردوی آزاد سوریه می دانند) از بین بردند ، گروپ از کماندوهای تحت قومانده سلیمانی به خط مقدم حمله کردند. براساس گزارشات ماهواره های روسی ، نیروهای تحت قومانده جنرال قاسمی تقریباً در فاصله 6 کیلومتری کنستانتین موراتخین پیلوت روسی را پیدا نمودند.

در طول راه برگشت، کماندوها مجبور به از بین بردن یک تعداد از شبه نظامیان شدند، که با تجهیزات و تسلیحات مدرن مسلح بودند و به جای تاکتیک های چریکی از تاکتیک های کلاسیک استفاده میکردند. شکی نیست که نیرو های قاسم سلیمانی با قطعات خاص اردوی ترکیه روبرو شده بودند. با این حال ، پیلوت روسیه زنده و سلامت از ساحه دشمن خارج گردید که بعداً به روسیه برگشت.

در طی این عملیات ، هیچ یک از کماندوها کشته و حتی زخمی نشدند. بنا به گفته یک تن از افسران سوریائی ، روسیه توسط ماهواره های و تجهیزات جنگ الکترونیکی خود به گروه "نجاتگران" کمک نمود تا عملیات را موفقانه انجام دهند. مهم این است که قوای دافع فضائی روسیه فعالیت ماهواره های ناتو را حین نظارت از منطقه خاموش و کور نمودند. در غیر ترکیه که عضویت ناتو را دارد، می توانست با استفاده از اطلاعات اقمار مصنوعی امریکائی محل دقیق موقعیت پیلوت روسیه، کماندوهای سوریه و لبنان را کشف کنند وبه شبه نظامیان که علیه آنها در گیربودند، بفرستد. به گفته این افسر سوریائی ، اقدامات نیروهای ویژه بطور مداوم به یکی از مقامات عالی رتبه مسکو که ممکن شخص رئیس جمهور پوتین باشد، گزارش می شد. بلاخره پیلوت روسی از کشته شدن و یا اسیر شدن نجات یافت.

میتوان گفت که جنرال سلیمانی نه تنها به یک قهرمان واقعی ایران بلکه روسیه نیز تبدیل شده است. عملیات نجات پیلوت روسی یگانه موفقیت جنرال سلیمانی نیست. فراموش نکنید که سلیمانی شخصی بود که اولین شکست جدی را به شبه نظامیان داعش "دولت ممنوعه اسلامی در فدراسیون روسیه" تحمیل کرد ، در راس نیروهای عراقی آنها را در نزدیکی تکریت متوقف نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала