فائل ایبیاتوف: اظهارات ترامپ آمریکا را منفورتر کرده است

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر فائل ایبیاتوف: اظهارات ترامپ آمریکا را منفورتر کرده است
 فائل ایبیاتوف: اظهارات ترامپ آمریکا را منفورتر کرده است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
استاد دانشگاه دولتی مدیریت روسیه با اشاره به ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و شماری از همراهانش در جریان حمله آمریکا و نیز تهدیدهای ترامپ برای بمباران مراکز مختلف ایران گفت که اظهارات ترامپ، آمریکا را منفورتر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ار ایرنا، پروفسور فائل ایبیاتوف، روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار این خبرگزاری در مسکو گفت: تهدید به حمله به مراکز فرهنگی ایران نشانگر فقر فرهنگی دستگاه حاکمه آمریکا و شخص ترامپ در راس این ساختار است.

به گفته ایبیاتوف، این گونه تهدید یک کشور عضو سازمان ملل نشانگر بی توجهی آمریکا به معیارهای بین المللی و منشور سازمان ملل است و جامعه جهانی باید به آن پاسخ دهد.

ایبیاتوف معتقد است که دستور حمله به سلیمانی و همراهانش از جانب ترامپ و تهدیدهای وی برای حمله به ایران نشان می دهد که رئیس جمهوری آمریکا به هیچ منطقی پایبند نیست و از عقلانیت پیروی نمی کند.

این استاد دانشگاه روسیه خاطرنشان کرد: قرار گرفتن چنین شخصی که به هیچ اصول و قواعدی پایبند نیست، در راس حکومت قدرتمند آمریکا بسیار خطرناک است.

روسیه: عدم خروج نیروهای آمریکایی از عراق نقض حاکمیت این کشور است - اسپوتنیک افغانستان
روسیه: عدم خروج نیروهای آمریکایی از عراق نقض حاکمیت این کشور است

وی افزود: بویژه اینکه آمریکا بزرگترین زرادخانه هسته ای جهان با حدود ۱۰ هزار کلاهک هسته ای دارد و در واقع به میمونی شباهت دارد که نارنجکی در دست گرفته است.

کارشناس روس گفت: بدیهی است که از چنین شخصی باید هراس داشت زیرا غیرقابل پیش بینی است و برای رسیدن به هدف خود به هر اقدامی متوسل خواهد شد.

وی معتقد است که تهدید ترامپ برای حمله به مراکز فرهنگی ایران نشان می دهد که رئیس جمهوری آمریکا از استراتژی داعش پیروی می کند.

به گفته کارشناس روس، در تاریخ معاصر هیچ رئیس جمهوری تا این سطح سقوط نکرده بوده که به چنین اقدامات و تهدیدهایی متوسل شود و حتی ادولف هیتلر رهبر آلمان نازی نیز در جنگ دوم جهانی تهدید به بمباران و نابودی مراکز فرهنگی نکرده بود.

قریشی: پاکستان اجازه استفاده از خاک خود علیه ایران را نخواهد داد - اسپوتنیک افغانستان
قریشی: پاکستان اجازه استفاده از خاک خود علیه ایران را نخواهد داد

ترامپ در تازه ترین اظهار نظر خود در توییتر، با اشاره به وعده مقامات کشورمان برای پاسخ دادن به جنایت آمریکا در ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نوشته است که «...اگر ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکایی حم  ه کند ۵۲ سایت ایرانی به نمایندگی از ۵۲ گروگان آمریکایی که سال‌ها پیش توسط ایران گروگان گرفته شدند هدف قرار می‌گیرند».

شایان است که در شب 3 جنوری 2020، در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان ترور شدند. سپاه پاسداران در طی بیانیه ای آمریکا را مسئول این حادثه می داند و پنتاگون مسئولیت این حمله را قبول کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала