مدارک آزار جنسی کودکان در لوگر به دست کمیسیون حقوق‌بشر رسید

© Sputnikلوگر
لوگر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون حقوق بشر، می‌گوید که به مدارک آزار جنسی کودکان دست یافته است اما، تا نهایی شدن بررسی‌ها در این باره جزئیات را همه‌گانی نخواهد ساخت.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، یک و نیم ماه پس از همه‌گانی شدن ادعاهای آزار و اذیت جنسی کودکان در ولایت لوگر، کمیسیون مستقل حقوق‌بشر اکنون از دست‌ یافتن به مدارکی برای اثبات این ادعاها سخن می‌گوید.

این کمیسیون، می‌گوید که تا نهایی شدن بررسی‌ها در این باره جزئیات را همه‌گانی نخواهد ساخت.

به تاریخ بیست و چهارم ماه عقرب سال جاری هجری خورشیدی، رییس جامعۀ مدنی لوگر یافته‌های پژوهشی را نشر کرد که برمبنی آن صدها کودک در این ولایت مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌ بودند.

همه‌گانی شدن این گزارش با واکنش‌هایی به همراه شد و امنیت ملی، رییس جامعۀ مدنی و یک همکار او را برای پنج روز در بند داشت و سپس تحویل کمیسیون حقوق‌بشر داد.

هیأت حقیقت‌یاب، موفق به اثبات بدفتاری جنسی دانش آموز لوگر نشد - اسپوتنیک افغانستان
هیأت حقیقت‌یاب، موفق به اثبات بدفتاری جنسی دانش آموزان لوگر نشد

در پی آن، مجلس نماینده‌گان، وزارت معارف، کمیسیون مستقل حقوق‌بشر و لوی سارنوالی هیئت‌هایی را برای بررسی این ادعاها گماشتند.

لوی سارنوالی، نیز اکنون می‌گوید که به مدارکی دربارۀ ادعاهای آزار و اذیت جنسی شماری از کودکان در لوگر دست یافته‌است اما این مدارک بسنده نیستند.

براساس اطلاعات، شماری به اتهام دست داشتن در آزار و اذیت جنسی کودکان بازداشت شده‌اند.

کمیسیون حقوق‌بشر، می‌گوید که چالش‌های سنتی، اجتماعی و گسترده‌گی این ماجرا از علت‌های به درازا کشیده شدن بررسی‌ها در این باره استند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала