دموکرات‌ها به ترامپ: دلیل منطقی ترور سلیمانی را ارایه کن

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر دموکرات‌ها به ترامپ: دلیل منطقی ترور سلیمانی را ارایه کن
دموکرات‌ها به ترامپ: دلیل منطقی ترور سلیمانی را ارایه کن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حزب دموکرات‌های امریکا از ترامپ خواستند که دلیل کامل خود برای عملیات نظامی علیه سردار قاسم سلیمانی را، به کنگره ارسال کند.

به گزارش اسپوتنیک، شماری از سناتور‌های امریکایی بخصوص چاك شومر و رئیس كمیته امور خارجه سنای امریكا، رابرت منندز، از رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ خواستند تا دلیل كامل خود را برای عملیات ترور سردار قاسمی را اعلام كند.
در بیانیه آمده است: «ما از شما می خواهیم که فوراً دلیل کامل خود برای عملیات نظامی در تاریخ 4 جنوری سال 2020 علیه قاسم سلیمانی را، به کنگره ارسال کنید.»


در عین حال دموکرات ها در کنگره رئیس جمهور امریکا را متهم کردند که دستور ترور سلیمانی را بدون تصویب رسمی نمایندگان مجلس صادر کرده و خواستار اطلاعات کامل در مورد این عملیات شدند. ترامپ در پاسخ گفت که نیازی به اجازه ندشته است. انتظار می رود مجلس نمایندگان ایالات متحده این هفته تصمیمی را برای محدود کردن قدرت نظامی رئیس جمهور امریکا در خصوص ایران اتخاذ کنند.
جنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد جمعه (سوم جنوری) در حمله هوایی نیروهای امریکایی در نزدیکی میدان هوایی بین‌المللی بغداد، پایتخت عراق کشته شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع امریکا این خبر را تایید کرده‌اند.
پنتاگون با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حمله بر موتر قاسم سلیمانی به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا صورت گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала