قادر فرخ هنر مند موفق کشور به ابدیت پیوست

قادر فرخ هنر مند موفق کشور به ابدیت پیوست
قادر فرخ هنر مند موفق کشور به ابدیت پیوست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قادر فرخ، هنرپیشه‌‌ی مشهور کشور، یک‌شنبه شب (15 جدی) به دلیل بیماری قلبی در سن ۷۳سالگی در بیمارستانی در ترکیه در گذشت.

به گزارش اسپوتنیک، پس از نیم قرن خدمت قادر فرخ هنرپیشه معروف سینما و تیاتر کشور شب گذشته در سن ۷۳ سالگی درگذشت.

آقای فرخ، نخستین بار در سن هفت‌سالگی با بازی در نمایش‌نامه‌‌ی انفولانزای عشق از نوشته‌های استاد یوسف کهزاد، پا به دنیایی هنر تیاتر گذاشت.

نزدیکان آقای فرخ، گفته اند که آقای فرخ از دیر زمان به این‌سو از بیماری قلبی رنج می‌برد.

 آقای فرخ، نخستین بار در سن هفت‌سالگی با بازی در نمایش‌نامه‌‌ی انفولانزای عشق از نوشته‌های استاد یوسف کهزاد، پا به دنیایی هنر تیاتر گذاشت.

قادر فرخ، در بیش از 30 فیلم‌ هنری و شمار زیادی از نمایش‌نامه‌های تیاتر نقش بازی کرده است که از این میان حماسه‌ی عشق، دختری با پیراهن سپید، شکست محاصره، پرنده‌های مهاجر، رد پا، گماشته، چشم‌های سرگردان و فلم بلند داستانی بهیجه از بهترین فیلم‌هایی است که آقای فرخ در آن نقش بازی کرده است.

او، بر علاوه بازی در فیلم‌ها، در چندین فیلم مشترک خارجی و داخلی چون فیلم‌های تابستان داغ کابل، ملاقات بامردان برجسته، سوارکاران، کاغذ‌پران باز و نیلوفر در باران  نیز نقش بازی کرده بود.

آقای فرخ ده‌ها درامه و تیاتر را نوشته و بازی کرده بود که از جمله‌ی آن می‌توان از نمایش‌نامه‌های چون اثر ویلیام شکسپیر، در نقش اتللو، اثر مولیر، در نقش ژیران پیر، در قوطی نقره‌ای اثر بن جانسون، در نقش رییس، در قاعده و استثنا، اثر برتولت برشت، در نقش سارق یاد کرد.

در جریان یک هفته، این دومین بازی‌گر سینمای افغانستان است که در نتیجه‌ی حمله‌ی قبلی جان داده است. پیش از این آصف جلالی، کمیدین مشهور افغانستان، نیز در نخستین روز سال جاری میلادی در نتیجه‌ی حمله‌ی قبلی به عمر 53 سالگی در گذشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала