لشکر حفتر وارد زادگاه قدافی شدند

© REUTERS / Esam Omran Al-Fetoriلشکر حفتر وارد زادگاه قدافی شدند
لشکر حفتر وارد زادگاه قدافی شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش ملی لیبیا به فرماندهی خلیفه حفتر روز دوشنبه وارد بندر سیرت شدند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه ایتالیایی Stampa به نقل از خبرگزاری الحدت گزارش داده است که ارتش ملی لیبیا به فرماندهی خلیفه حفتر روز دوشنبه تاریخ 6 جنوری وارد شهر سیرت شدند و نیروهای دولت وفاق ملی لیبی آنجا را ترک کردند.

علاوه بر این، پایگاه نظامی در شرق شهر نیز تحت کنترل ارتش ملی لبیا قرار دارد.در عین حال خاطرنشان می شود که نیروهای خلیفه حفتر بخش مهمی از شهر را قبلاً اشغال کرده اند.
نیروهای خلیفه حفتر که از حمایت غرب، امارات، مصر و عربستان برخوردار است از آوریل سال گذشته میلادی به منظور به تصرف درآوردن طرابلس از شرق لیبی به سوی پایتخت حرکت کرده‌ و جنگ شرورانه‌ای را به راه انداخته‌اند.
پس از سرنگونی معمر قذافی در سال 2011 ، جنگ داخلی در لیبی ادامه دارد. در هفت سالی که از سقوط قذافی گذشته، لیبی با پارلمان‌های موازی، دولت‌های موازی، ارتش‌های موازی، حدود 1500 گروه شبه‌نظامی، دو کودتای ناموفق و یک جنگ داخلی تمام عیار روبه‌رو بوده. از تندروترین طرفداران ایده‌های اسلامی و اجرای "قانون شریعت" به سبک داعش گرفته، تا سلطنت‌طلب‌های محافظه‌کار و سکولارهای ارتشی و دموکرات‌های لیبرال، همه در این مدت تلاش کرده‌اند قدرت را در کشور به دست بگیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала