پلان زمستانی وزارت دفاع ملی برای سرکوب طالبان

© Photo / MOD fbنیروهای هوایی افغان
نیروهای هوایی افغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشتن سرکرده‌ها و تخریب مخفی‌گاه‌ها، مواضع و دیپوهای سلاح و مهمات طالبان از اهداف اصلی این پلان است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه "هشت صبح کابل" وزارت دفاع ملی می‌گوید که پلان عملیات‌های زمستانی ارتش در هم‌آهنگی با نیروهای پولیس و امنیت ملی از حدود یک ماه به این طرف به اجرا گذاشته شده است. طبق این پلان، حملات تهاجمی ارتش در زمستان جاری کاهش یافته است. در مقابل اما حملات هوایی، شبانه و ویژه ارتش افزایش یافته است. کشتن سرکرده‌ها و تخریب مخفی‌گاه‌ها، مواضع و دیپوهای سلاح و مهمات طالبان از اهداف اصلی این پلان است. وزارت دفاع ملی با اجرای پلان فوق، تصمیم دارد توان جنگی طالبان در بهار آینده را کاهش بدهد.

طبق معلومات وزارت دفاع ملی، در حال حاضر در یک ‌شبانه‌‌روز به طور متوسط بین 15 تا 22 حمله هوایی از سوی نیروهای ارتش اجرا می‌شود. هم‌چنان نیروهای ارتش به طور متوسط در جریان هر شب بین 10 تا 15 عملیات شبانه اجرا می‌کنند. این رقم عملیات هوایی و شبانه نسبت به هر زمان دیگری «کم‌سابقه» بوده است.

گروه طالبان تا کنون پلان زمستانی خود برای جنگ با نیروهای دولتی را اعلام نکرده است؛ اما رویدادهای اخیر می‌رساند که حملات تهاجمی این گروه مثل گذشته تا این دم ادامه داشته است. در جریان این حملات تلفاتی نیز به نیروهای دولتی وارد آمده است. از شروع ماه جدی تا کنون حدود 100 نیروی پولیس و ارتش در حملات این گروه کشته شده‌اند.

گروه طالبان در زمستان‌های گذشته عمدتاً از میزان حملات خود بر مواضع نیروها و تأسیسات دولت کاسته است. گفته شده است که دلیل آن بازگشت جنگ‌جویان این گروه به مناطق گرم و امن آن سوی خط دیورند در خاک پاکستان بوده است. اما در زمستان امسال به نظر نمی‌رسد که جنگ‌جویان طالبان میدان‌های جنگ را در آستانه توافق رهبران خود با مقامات امریکایی تخلیه کنند. احتمالاً به همین دلیل وزارت دفاع پلان متفاوت‌تری را به گفته خود این وزارت نسبت به زمستان‌های گذشته برای سرکوب گروه طالبان روی دست گرفته است. دیده شود که این پلان متفاوت، چه بهار متفاوتی را برای سرنوشت جنگ و شهروندان کشور به ارمغان خواهد آورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала