بررسی محدود کردن اختیارات نظامی ترامپ در مورد ایران از سوی کنگره

© AP Photo / Susan Walsh بررسی محدود کردن اختیارات نظامی ترامپ در مورد ایران از سوی کنگره
 بررسی محدود کردن اختیارات نظامی ترامپ در مورد ایران از سوی کنگره   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مجلس نمایندگان آمریكا اعلام کرد که مجلس نمایندگان آمریکا این هفته درخصوص محدود کردن اختیارات نظامی دونالد ترامپ درباره ایران رای‌گیری می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریكا اخیرا گفته است كه کنگره ایالات متحده  آمریکا به زودی تصمیم خود را مبنی بر محدود ساختن اختیارات نظامی رئیس جمهور دونالد ترامپ علیه ایران اعلام خواهد کرد.

نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد مجلس نمایندگان این هفته برای قانونی رای‌گیری خواهد کرد که اختیارات نظامی رئیس جمهور آمریکا را درباره ایران محدود می‌کند.

در تاریخ سوم جنوری، به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا، بالگردهای آمریکایی به کاروان سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون نیروهای الحشد الشعبی که واشنگتن وی را مسئول حمله 31 دسامبر سال 2019 به سفارت ایالات متحده می‌داند و شماری دیگر ازهمراهان آنها، شلیک کردند.

  ترامپ: در حمله به ایران از سلاح های دو تریلیون دالری زیبا استفاده خواهیم کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: در حمله به ایران از سلاح های دو تریلیون دالری زیبا استفاده خواهیم کرد

پس از این حادثه در واشنگتن گفته شد که این اقدام آنها دفاعی بوده است. ترامپ مدعی شد که سردار سلیمانی در حال آماده سازی برای "حمله به دیپلمات ها و پرسنل ارتش آمریكا" بود.

جنرال قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه، نقش بسیار برجسته ای در تحولات چند سال اخیر در خاورمیانه داشت.

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، پس از ترور سردار سلیمانی و در ادامه تهدید ها علیه ایران  در توییتی که به فاصله شش ساعت پس از تهدید به هدف گرفتن 52 نقطه در ایران به یاد گروگان‌های سفارت آمریکا در تهران منتشر کرد، در توییتی دیگر نوشت که آنها حمله کردند و ما پاسخ دادیم.

رئیس‌جمهور آمریکا در توییتی دیگر نیز نوشت:«آمریکا اخیرا دو تریلیون دالر برای تجهیزات نظامی هزینه کرده است. آمریکا بهترین و بزرگترین مجموعه تجهیزات نظامی جهان را دارد و در صورتی که ایران به هر یک از پایگاه‌های آمریکا یا نیروهای آمریکایی حمله کند، بی‌درنگ برخی از این تجهیزات زیبا و نو را برایش می‌فرستد».

در مقابل تهدید مقامات آمریکایی، مقامات تهران نیز اعلام کرده‌اند که انتقام از آمریکا قطعی است و انجام خواهد شد. سردار نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه در گفتگویی تلویزیونی مدعی شد که آمریکایی‌ها التماس می‌کنند که انتقام نگیریم اما انتقام حتمی است و آنها بی‌جهت پیام نفرستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала