چین: آمریکا نباید از قدرت نظامی خود در خاور میانه سوءاستفاده کند

© AFP 2023 / Wang Zhao چین :آمریکا نباید از قدرت نظامی خود سوءاستفاده کند
 چین :آمریکا نباید از قدرت نظامی خود  سوءاستفاده کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه چین از آمریکا درخواست کرد تا از ماجراجویی و سوءاستفاده از قدرت در خاورمیانه خودداری نموده و به حق حاکمیت عراق احترام بگذارد.

به گزارش اسپوتنیک، «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، روز دوشنبه در کنفرانس خبری در پکن در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی از ایالات متحده بخاطر تشدید تنش ها در خاورمیانه از طریق مداخله نظامی در مسایل ایران و عراق و شهادت سردار سلیمانی انتقاد کرد و از همه طرف ها خواست برای اطمینان از صلح و ثبات در منطقه تلاش کنند.

این مقام چینی همچنین از ایالات متحده خواست تا از قدرت نظامی خود سوء استفاده نکند.

 عراق به آمریکا اجازه حمله به قاسم سلیمانی را نداده است - اسپوتنیک افغانستان
عراق به آمریکا اجازه حمله به قاسم سلیمانی را نداده است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه در پاسخ به سؤالی در مورد تهدید عراق از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهورایالات متحده آمریکا به تحریم های شدید ابراز داشت که پکن مخالف استفاده از تهدید تحریم ها علیه کشورهای دیگر است.

گنگ شوانگ پیشتر نیز خواستار «آرامش و خویشتنداری همه طرف‌ها» شده و با یاداوری شرایط خاص منطقه گفت همه طرف ها باید با هدف جلوگیری از افزایش تنش ها، خویشتندار باشند.

این مقام چینی پیشنهاد کرد همه طرف های مرتبط با تنش ها، از اصول و قوانین موجود در منشور سازمان ملل و همچنین قواعد اساسی روابط بین الملل پیروی کنند.

گنگ شوانگ افزود: باید حاکمیت و تمامیت ارضی عراق رعایت شود و از صلح و ثبات در خاورمیانه و خلیج فارس محافظت شود.

سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد روز جمعه سوم جنوری در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور   ترور شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала