خروج بخشی از نیرو های ناتو از عراق

© AFP 2023 / ROBERT ATANASOVSKIخروج بخشی از نیرو های ناتو از عراق
خروج بخشی از نیرو های ناتو از عراق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک نماینده از پیمان اتلانتیک شمالی «ناتو» اعلام کرد که به دلیل نگرانی های امنیتی دستور خروج بخشی از پرسنل نظامی این پیمان صادر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، یک مقام بلند پایه نظامی در پیمان اتلاتیک شمالی «ناتو» روز سه شنبه اعلام کرد که پس از حمله پهپاد های آمریکایی در عراق که در پی آن جنرال قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه پاسداران کشته شد، به دلیل نگرانی ها ازدرگیری های منطقه ای، برخی از مربیان خود را از عراق خارج می کند. 

این مقام ناتو در صحبت با خبرگزاری رویترز گفته است: "ما همه اقدامات احتیاطی لازم را برای حفاظت از جان نظامیان اجرا خواهیم کرد . این اقدامات شامل تغییر موقت برخی از پرسنل به مکان های مختلف در داخل و خارج از عراق" است.

وی با اشاره بر توقف فعالیت‌های آموزشی‌ ناتو در عراق در پی کشته‌شدن قاسم سلیمانی اظهار داشت: پس از بهبود وضعيت امنيتی در عراق آماده هستیم به فعالیت هایمان ادامه دهیم.

 تهدید ترامپ به اعمال شدیدترین تحریم‌های علیه عراق  - اسپوتنیک افغانستان
تهدید ترامپ به اعمال شدیدترین تحریم‌های علیه عراق

مأموریت ناتو در عراق، متشکل از چند صد نفر مربیان، مشاوران و کارمندان از 29 کشور عضو وکشورهای شریک غیر ناتو، شامل پرسنل نظامی و غیرنظامی است.

پیش ازاین، دیلان وایت، سخنگوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» دو روز قبل اعلام کرد: در پی کشته‌شدن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس فعالیت‌های آموزشی‌ خود در عراق را موقتا متوقف کرده‌ایم.

گفتنی است بامداد روز سوم جنوری 2020 یک پهپاد آمریکایی کاروان حامل قاسم سلیمانی را در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد. در این حمله او، ابومهدی المهندس جانشین فرمانده حشدالشعبی و چند عضو دیگر این گروه کشته شدند.

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا «پنتاگون» اعلام کرده که دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهور و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده است.

به دنبال این حادثه، تنش میان ایران و آمریکا بالا گرفته و بسیاری از کشورها نسبت به تشدید درگیری‌ها در منطقه ابراز نگرانی کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала