عواقب ترور سلیمانی برای روسیه و سوریه

© Photo / IRNAسردار قاسم سلیمانی
سردار قاسم سلیمانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترور سلیمانی باعث ایجاد انشعاب در رهبری سوریه و گسترش قدرت روسیه در منطقه گردید.

 به گزارش اسپوتنیک، فاکس نیوز می نویسد که سلیمانی از جمله کسانی بود که تأثیر زیادی بر رئیس جمهور سوریه بشار اسد داشت. به کمک جنرال سلیمانی دمشق مقادیر زیادی سلاح و حمایت زمینی از نیروهای ویژه قوای مسلح ایران دریافت کرد.

به گفته یک دیپلمات پیشین سوریائی ، یکی از اهداف سلیمانی در سوریه عقب نشینی سربازان امریکایی بود. او عجله نداشت ، بلکه در فکر نفوذ سیاسی ، نظامی و اقتصادی در سوریه بود. گفته می شود که وی توانست در این عرصه دستاوردهای زیادی را کسب کند.

واکنش وزارت دفاع روسیه به ترور قاسم سلیمانی  - اسپوتنیک افغانستان
واکنش وزارت دفاع روسیه به ترور قاسم سلیمانی

گزارش شده است که خود بشار اسد بیشتر در معرض نفوذ ایران قرار داشت. اکنون همراهان وی بیش از هر زمان دیگری به دو بخش تقسیم شده اند - طرفدار ایرانی و طرفدار روسیه. همچنین تأکید می شود که در آینده چیز زیادی به سیاست های رهبری جدید القدس وابسته خواهد بود.

قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای ویژه القدس در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. وی در زمان جنگ سوریه به دولت اسد کمک کرد و همچنین در نبرد با تروریست ها در عراق شرکت نمود. سلیمانی به ظن دخالت در توسعه برنامه های هستوی و راکتی ایران در لیست سیاه سازمان ملل قرار داشت. در کشور مادری خود یک قهرمان ملی ، یک استراتژیست برجسته و سازمان دهنده عملیات ویژه می باشد.
سلیمانی در حمله ایالات متحده در فرودگاه بغداد در 3 جنوری کشته شد. رئیس جمهور امریكا دونالد ترامپ شخصاً دستور حمله بر سلیمانی را صادر كرد. ایران قتل سلیمانی را عملی تروریسم خواند و قول انتقام داد. رهبر جنبش حزب الله لبنان ، حسن نصرالله گفت که وی به پلان جنرال ایرانی ادامه خواهد داد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала